Een succesverhaal: de nieuwe dienst kleine autoschade

Een succesverhaal: de nieuwe dienst kleine autoschade van Carglass®. 

Het zal je niet ontgaan zijn: Carglass® biedt een nieuwe dienst aan. De service kleine autoschade richt zich – de naam zegt het al – op het herstel van kleine autoschades. Het lijkt niet echt voor de hand liggend dat een glashersteller zich met deuken en krassen bezig gaat houden, maar voor Carglass® was het een logische volgende stap.

Kleine autoschades blijven opvallend vaak onopgelost. Veel mensen rijden rond met een deuk of kras. Wij gingen op onderzoek waarom onze klanten dergelijke schades niet lieten herstellen. Vonden zij het niet belangrijk? Misschien hadden zij wel helemaal geen last van een deuk of kras op hun auto. Dat bleek niet het geval.

Het herstellen van autoschade was zo eenvoudig nog niet. Je moest langs een schadehersteller voor een offerte. Liet je de schade niet herstellen, dan kostte deze ‘schadebeoordeling’ opeens geld. Daarnaast werd er vaak niet plaatselijk herstelt, maar moest voor een kleine deuk of kras de hele auto opnieuw gespoten worden. Dat is al snel aan de prijs. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je jouw auto dagenlang kwijt bent.

het succes van kleine autoschade herstel Carglass

Eenvoud en transparantie voor de klant

Dat moest beter kunnen. Carglass® biedt een proces aan dat lijkt op wat we al deden. De klant wordt snel geholpen en kan live meekijken met het herstelproces. Daarnaast namen we de bestaande digitale klantreis en breidden deze uit voor kleine autoschade. Ook ontstonden er partnerschappen met andere bedrijven om de kennis in huis te halen die we nog misten.

Dat leidde tot een volledig digitale, zeer transparante manier waarop mensen een offerte voor hun kleine autoschade aan kunnen vragen. De offerte accepteren en een afspraak maken verloopt ook volledig digitaal. Daarbij zorgden onze partnerschappen voor gespecialiseerde werkprocessen waardoor kosten én hersteltijd gereduceerd werden.

Zelf betalen voor een kleine autoschade

Een deuk of kras bij de verzekering opgeven is lang niet altijd interessant. Het verlies van een no-claim korting is vaak vele malen duren dan het herstellen van de schade.

Carglass® richt zich voornamelijk op de klant die zelf wil betalen voor het herstellen van de schade en dat betekende dat we de kosten laag moesten houden. Wij spuiten niet heel de auto opnieuw, maar enkel het beschadigde deel. Is er geen sprake van lakschade? Dan zorgen we ervoor dat dit met uitdeuken ook niet ontstaat. Dat scheelt niet alleen geld, maar ook tijd.

Wil jij weten of het voor jou interessant is om de schade te herstellen? Vraag dan hier vrijblijvend een offerte aan.

Buitengewone hoge waardering voor de dienst Kleine Autoschade

We hadden gehoopt om onze hoge klanttevredenheid (gemeten in NPS) van glas te evenaren, maar we moesten deze verwachting bijstellen. De NPS voor de dienst kleine autoschade is namelijk nóg hoger! De transparantie en snelheid van het proces, en de scherpe prijs zorgen voor een hele hoge klantwaardering.