Vacature

Werken bij Carglass? Bekijk al onze vacatures!

Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 23,132 beoordelingen)

Als je wilt groeien, krijg je alle kansen

Valerie

Waar je begint in een bedrijf, is vaak niet waar je ook uitkomt. Voor GertJan Basten (59) en Valerie Schouten (30) is dat zeker waar. Beiden hebben binnen Carglass® een professionele ontwikkeling doorgemaakt. Basten begon als filiaalmanager in Venlo en is nu medewerker applicatie en procesbeheer. Valerie kwam binnen bij het Customer Contact Center en is nu medewerker operations support servicedesk. Die stap ligt op het oog niet meteen voor de hand, maar hij is voor hen enorm logisch. Beide medewerkers zijn dan ook een schoolvoorbeeld van de kansen die er zijn binnen het bedrijf en hoe je die kunt pakken.

Alles met de fax

Basten begon in maart 1990 als filiaalmanager van de zesde Carglass®-vestiging in Nederland. In Venlo zorgde hij dat de boel er draaide. Er was toen welgeteld één computer in de vestiging, een losstaand bakbeest. Het gros van de actie gebeurde via de fax. Nummers van ruiten zocht je op in papieren gidsen, was de koffie bijna op dan kreeg je een seintje van de filiaal assistent en aan het einde van de week schreef je je weekrapport met de hand. Al die gegevens werden met de fax naar het hoofdkantoor en het distributiecentrum gestuurd. En zij zorgden dat materialen in grote kisten geleverd werden. “Bij sollicitatiebrieven keken we dus ook echt naar iemands handschrift. Het was belangrijk dat iemand netjes schreef. Anders was er aan de andere kant geen chocola van te maken. Ik heb weleens te horen gekregen dat ik toch echt netter moest schrijven op mijn bestellingen”, grinnikt Basten.   

Specialist

Hijzelf kwam vanuit de vrachtwagens waar hij APK-keurmeester was. De vacature bij Carglass®  toentertijd was wat vaag maar hij besloot de gok te wagen. En met succes. Toen hij filiaalmanager was, runde hij zijn eigen toko alsof hij zelf de eigenaar was. Met ideeën klopte hij aan bij het hoofdkantoor. Die zagen op hun beurt dat zijn input waardevol was en boden hem vervolgens een functie aan op het hoofdkantoor. GertJan verliet Venlo en trok naar Eindhoven waar hij aan de slag ging op het snijvlak van IT en de interne gebruikers. Hij kreeg trainingen, testte applicaties, gaf trainingen en ontwikkelde zich in zijn specialisme. Tegenwoordig onder de titel ‘medewerker applicatie en procesbeheer’. “Eigenlijk ben ik nu de enige specialist binnen Carglass® die alle ins en outs kent van één bepaald systeem, FSX. Dat systeem stuurt zo’n beetje alles aan en verwerkt alle belangrijke processen binnen het bedrijf. Vrijwel iedereen werkt er mee dus vragen zijn er genoeg.”

Warm bad

Een paar bureaus verder zit Valerie. Op haar visitekaartje staat ‘medewerker operations support servicedesk’. “Zeg maar, manusje van alles”, grijnst ze. Schouten komt uit de retail. Toen haar contract niet verlengd werd, nam ze een klein half jaar de tijd om te bedenken wat ze wilde. Het Customer Contact Center kwam op haar pad, dus daar wilde ze wel eens proeven. “De ontvangst in dat team was heel warm, heel leuk. Heel anders dan wat ik gewend was. Iedereen was heel begaan met me”, vertelt Valerie. “Toch merkte ik al snel dat een callcenter niet mijn ding was. Maar ik was intussen begonnen me te verdiepen in het proces van ruitselecties: bepalen welke ruit bij welk voertuig hoort. Dat zagen ze en al snel werd ik meegenomen op projecten.”

Je kans grijpen

Dat resulteerde in een functie binnen het Product Identificatie (PID) team. Dat deed ze een maand of 8 en toen kwam Corona. “Ik werd zwanger en werkte vanuit huis nog in het callcenter waar ik een functie zag binnen het operations team. Ik twijfelde nog even want ik was intussen hoogzwanger, maar ik solliciteerde toch. De leidinggevende zag het zitten en ik mocht meehelpen om een applicatie te ontwikkelen voor ruitselecties. Super natuurlijk dat ik die kans kreeg terwijl ik er toch ook voor een paar maanden weer uit ging”, zegt ze.

Unieke kansen

Zowel Valerie als GertJan hadden vooraf nooit kunnen bedenken dat ze op medewerker operations support servicedesk en medewerker applicatie en procesbeheer uit zouden komen. Voor Valerie was Carglass® oorspronkelijk een tussenstapje. En moet je haar nu zien. “Ik wil niet weg. Ik heb geweldige collega’s, krijg allerlei kansen en leer nog iedere dag superveel. Ik kan echt met recht zeggen dat mijn werkdag nooit hetzelfde is. Wat zeg ik, Ieder uur is zelfs anders”, vertelt Valerie. GertJan knikt instemmend. “De kansen die wij krijgen, zijn naar mijn idee uniek. Als ik over mijn werk vertel op verjaardagen vertelt niemand eenzelfde verhaal. Ik ben er ook echt trots op dat ik bij Carglass® werk. En dat is alleen maar meer als de reclames ook op tv zijn. Werknemers mogen daarin meespelen. Ik heb ook meegedaan, mijn duim opgestoken in beeld. En krijg nog steeds appjes daarover als ze weer op tv zijn. Mooi toch?”, straalt GertJan.

 

Terug naar 'De Mensen van Carglass®'

Categorieën Carglass Cultuur