13-01-2012

Volvo staakt radioreclame na klacht Carglass

Op aandringen van Carglass B.V. (Carglass) heeft Volvo Cars Nederland de uitzending van een radioreclame over autoruitvervanging gestaakt. Carglass drong hierop aan, omdat de commercial volgens haar onwaarheden bevatte. Volvo wekte namelijk de indruk dat alleen indien een Volvo-dealer de voorruit vervangt, de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal zouden zijn gewaarborgd. Uiteraard is deze bewering onjuist. Immers, ook Carglass – de marktleider in reparatie en vervanging van voertuigbeglazing – heeft alle expertise in huis om beschadigde autoruiten van Volvo’s te vervangen of te repareren en daarmee de totale veiligheid van de auto en alle systemen weer optimaal te waarborgen.

Carglass verwacht van Volvo dat zij de verkeerde informatie rechtzet bij het publiek. Als Volvo dit niet doet, overweegt Carglass naar de Reclame Code Commissie en/of de rechter te stappen. Als onderdeel van de grootste autoruithersteller van de wereld, investeert Carglass veel in technische kennis over autoruitreparatie en –vervanging. Op die manier kan iedere autoruit worden gerepareerd of vervangen.

Profiel Carglass

Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider op de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass 54 Service Centers en 220 mobiele service units voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.

Volvo_staakt_radioreclame_na_klacht_Carglass.pdf 166 Kb