Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 15,138 beoordelingen)
Kans op verkeersongeluk tijdens herfst en winter verdubbelt

Veilig Verkeer Nederland start samenwerking met Carglass

Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Carglass waarschuwen samen voor slecht zicht tijdens het autorijden. De campagne “Veilig autorijden begint met goed zicht” moet het aantal verkeersongelukken tijdens de herfst- en winterperiode verminderen.

Volgens de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) verdubbelt de kans op een verkeersongeluk door slechte weersomstandigheden. Vooral regen zorgt voor slecht zicht tijdens het autorijden. Tijdens hevige neerslag kan het zicht teruglopen tot wel 50 meter. Ook opspattend water van vrachtverkeer kan het zicht van weggebruikers sterk verminderen. Goed zicht is in veel gevallen van levensbelang.

VVN en Carglass wijzen in hun campagne op het belang van goede ruitenwissers en een schadevrije voorruit. Hiermee hebben automobilisten naast natuurlijk het verminderen van hun snelheid en het vergroten van de onderlinge afstand, invloed op de veiligheid op de weg. Veel automobilisten hebben niet door dat het zicht is verminderd door versleten ruitenwissers, omdat het rubber van de wissers geleidelijk slijt. De samenwerking start zondag a.s. met een tv-campagne.

Samenwerking
De campagne is het begin van de samenwerking tussen VVN en Carglass. Beide organisaties zoeken al langer partners om gezamenlijk de verkeersveiligheid te vergroten. Sinds vorig jaar hebben ANWB en Carglass de krachten gebundeld wat zich o.a. vertaalde in de Goed-Zicht-Check die als doel had automobilisten veilig op vakantie te laten gaan. Eerder dit jaar koos Politie Rotterdam-Rijnmond al voor Carglass als partner in het project 10.000 eyes om samen het aantal auto-inbraken te verminderen. Tevens startten zij een pilot met Carglass op zaakwaarneming.