30-03-2015

Storm vernielt autoruiten van bijna 100 auto’s bij Schiphol

Carglass plaatst noodruit om auto te beschermen tot vakantiegangers terug zijn

Son, 30 maart 2015

Bijna 100 auto’s zijn vannacht op de parkeerplaats van Schiphol ernstig beschadigd door de storm. Windhozen hebben een grintstorm over de parkeerplaats geblazen, waardoor veel autoruiten zijn gesneuveld. Carglass service monteurs vanuit de hele regio zijn de hele nacht bezig geweest om noodruiten te plaatsen. De meeste auto’s zijn van reizigers die nu nog op vakantie zijn.

Vooral zij- en achterruiten

Rond 22.00 uur kreeg Carglass de melding dat de ruiten van 94 auto’s op de parkeerplaats Schiphol Park & Travel 3 door de grintstorm waren vernield. Met name zij- en achterruiten waren door de opvliegende steentjes ingeslagen. Service monteurs vanuit Utrecht, Amsterdam West, Haarlem en Hoofddorp zijn de hele nacht in touw geweest om alle auto's te voorzien van noodruiten.

Beschermd tegen inbraak

De eigenaren van de meeste auto’s zijn nog op vakantie. Door de noodruit zijn de voertuigen beschermd tegen inbraak en allerlei weersomstandigheden, totdat hun eigenaar terug is. In elke auto is een kaartje achtergelaten om de automobilist te informeren dat hij na zijn vakantie bij Carglass een originele ruit kan laten plaatsen.