11-04-2011

Carglass gaat samenwerken met ANWB

ANWB-leden krijgen voordeel op gebied van preventie en reparatie van ruitschade

De ANWB en het autoruitherstelbedrijf Carclass gaan vanaf dinsdag 12 april met elkaar samenwerken. De samenwerkingsovereenkomst zal op de eerste dag van de AutoRai worden getekend,  dat maken de twee organisaties vandaag bekend. De samenwerking zal zich met name richten op preventie van autoruitschade en de veiligheid van automobilisten enschadelastbeheersing voor verzekeraars.  Zo krijgen ANWB-leden met autoruitschade voorrang bij Carglass, gratis checks in de vakantieperioden, uitgebreide voorlichting over ruitschade en snelle en eenvoudige hulpverlening door nagenoeg heel Europa.

Ledenvoordeel

De ANWB staat haar leden bij met informatie, advies en pechhulp. Door de samenwerking met Carglass wordt het voor ANWB-leden nog makkelijker om autoruitschade te laten herstellen. Carglass heeft in de aanloop naar de samenwerking met de ANWB een scala aan nieuwe diensten ontwikkeld zoals een gratis vakantiecheck in de zomervakantie en een speciaal telefoonnummer voor ANWBleden, zodat zij extra snel geholpen kunnen worden.

Minder kosten en mobiliteit

Carglass gaat ANWB-leden ook uitgebreide voorlichting geven over autoruitschade, wat uiteindelijk zal leiden tot minder schade. Zo kunnen leden van de ANWB veel tijd en geld besparen. Autoruitreparatie kost de automobilist vaak niets, terwijl bij autoruitvervanging het eigen risico betaald moet worden. Ook duurt het vervangen van een autoruit veel langer dan autoruitreparatie. ANWB-leden kunnen van Carglass een eerste klas schadeafhandeling verwachten, naast het herstellen van schade wordt de administratieve afhandeling met de verzekeringsmaatschappij door Carglass verzorgd.

Europese dekking

Niet alleen in Nederland kunnen ANWB-leden rekenen op de schadeservice van Carglass, maar ook in de rest van Europa aangezien Carglass ook is gevestigd in alle populaire vakantiebestemmingen. De melding en administratieve handeling gebeurd via de Nederlandse organisatie terwijl het schadeherstel op locatie in het buitenland wordt uitgevoerd.

ANWB Kampeerdagen

ANWB-leden kunnen voor het eerst profiteren van de nieuwe samenwerking op de ANWB Kampeerdagen. Carglass zal daar aanwezig zijn om adviezen en uitleg te geven over ruitschade en de samenwerking. Ook kunnen leden van de autobond eventuele autoruitschade direct laten herstellen en krijgen ze een tegoedbon om hun kenteken gratis in de autoruit  te laten etsen.

Profiel Carglass®

Carglass® is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass® marktleider met circa 500.000 autoruitreparaties en vervangingen per jaar. Carglass® richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparatie en vervanging met levenslange garantie. In Nederland heeft Carglass® 55 Service Centers en 220 mobiele service units voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren op afspraak geholpen.

PB_samenwerking_ANWB_2011.pdf 124 Kb