02-01-2012

Moederbedrijf Carglass doet overname in Italië

Het moederbedrijf van Carglass, Belron, neem 13 vestigingen van de Italiaanse autoruithersteller Doctor Glass over. Belron is wereldwijd marktleider op het gebied van reparatie en vervanging van autoruiten. Met deze overname versterkt de marktleider zijn dekkingsgraad in Italië. Klanten en business partners zoals lease- en verzekeringsmaatschappijen worden hierdoor nog sneller geholpen. In de overgenomen filialen van Doctor Glass zijn in totaal 30 mensen werkzaam.

De komende maanden worden gebruikt om een integratieplan uit te werken. Uiteindelijk zullen de overgenomen filialen van Doctor Glass worden opgenomen in het bestaande netwerk van Carglass in Italië. De overname heeft verder geen gevolgen voor het personeel. Belron repareert of vervangt per jaar bijna 12 miljoen autoruiten. Wereldwijd heeft het bedrijf 25.000 mensen in dienst.

Profiel Carglass

Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider op de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass 54 Service Centers en 220 mobiele service units voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.