18-01-2015

Meer ruitschade door vallende ijsblokken

Carglass waarschuwt voor ijs van vrachtwagens tijdens winters weer

Son, 18 januari 2015

Carglass waarschuwt voor ijs van vrachtwagens tijdens winters weer

Automobilisten moeten met winters weer oppassen voor ijsblokken die van vrachtwagens en ander verkeer vallen. Daarvoor waarschuwt Carglass, die na de sneeuwval van vorige maand het aantal gesneuvelde voorruiten door ‘een object tegen de voorruit’ met zo’n 200 % zag toenemen.

Houd afstand van vrachtwagens

In de week na kerst kreeg Carglass 249 meer meldingen van autoruitschade ‘door objecten tegen de voorruit’, een toename van bijna 200 procent. Dit werd grotendeels veroorzaakt door brokken ijs die van voorrijdende vrachtwagens of ander verkeer kwamen vallen. Automobilisten in Zuid-Holland (regio’s Rotterdam en Zoetermeer) werden het zwaarst getroffen door een combinatie van sneeuwval en veel verkeer. In Noord-Nederland en het uiterste zuiden van het land was er door de zeer geringe sneeuwval geen toename van schadegevallen.
De impact van een vallend ijsblok op de voorruit is groot. Niet alleen levert dit vaak flinke schade op aan de auto, automobilisten kunnen er ook van schrikken, en daardoor van de weg raken of een ongeval veroorzaken. Daarom adviseert Carglass bij winters weer en tijdens de dagen na een sneeuwbui voldoende afstand te houden van vrachtwagens.

Profiel Carglass

Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider in de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass tientallen Service Centers en mobiele servicebussen voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.