23-07-2013

Kapotte autoruiten Nederlandse toeristen door Spaanse hagelbuien

Noodservice van Carglass krijgt tientallen telefoontjes

Veel Nederlandse toeristen in Spanje hebben hun autoruit zien sneuvelen door de hevige hagelbuien van de afgelopen dagen. Bij de Europa Noodservice van Carglass kwamen enkele tientallen telefoontjes binnen van automobilisten met ruitschade. Het ruitschadebedrijf is ook gevestigd in Spanje en zet ter plekke extra monteurs in. Hierdoor kunnen de kapotte autoruiten vaak nog dezelfde dag vervangen worden.

Het noodweer aan de Costa Brava ging gepaard met wind, regen en hevige hagelbuien. Vermoedelijk zijn veel autoruiten bezweken door grote hagelstenen en de plotselinge temperatuurverschillen. In voorgaande jaren werden Nederlanders, die hun vakantie vierden aan het Gardameer in Italië, getroffen door buien met hagelstenen ter grote van tennisballen. Carglass zit in bijna alle Europese landen en getroffen Nederlandse toeristen kunnen in het geval van autoruitschade contact opnemen met het callcenter in Nederland. Het ruitschadebedrijf zorgt ervoor dat een plaatselijke Carglass-monteur de ruitschade oplost. Bovendien regelt het ruitschadebedrijf de schadeafhandeling zo veel mogelijk rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij.

PB_Hagel_Spanje_2013.pdf 147 Kb