Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 15,138 beoordelingen)
Carglass® adviseert om autoruiten helemaal ijsvrij te maken

Maak de gehele ruit ijsvrij. Dat adviseert Carglass® nu de vorst een witte laag over veel auto’s legt. Steeds meer auto’s zijn voorzien van rijhulpsystemen, die vaak werken met een camera achter de voorruit. Als de ruit voor deze camera niet goed schoon is, kan het zijn dat zo’n rijhulpsysteem niet goed meer werkt.

Camera’s achter de voorruit zijn gekoppeld aan allerlei rijhulpsystemen, bijvoorbeeld systemen die waarschuwen als de automobilist onbedoeld de rijbaan dreigt te verlaten of parkeerhulpsystemen. Tijdens vrieskou hebben automobilisten soms de neiging om alleen het middelste gedeelte van de ruit schoon te maken, waar zij zelf het meest doorheen kijken. Camera’s die gekoppeld zijn aan de rijhulpsystemen bevinden zich echter meestal helemaal bovenin de ruit. Als deze camera’s geen goed zicht hebben, kan het gebeuren dat het systeem niet meer werkt of een verkeerde inschatting maakt. Daarom adviseert Carglass® op de hele autoruit ijsvrij te maken.

Vorst hecht sneller aan een vieze ruit. Daarom is het ook in de winter belangrijk om de autoruiten schoon te houden. Mochten de ruiten toch bevriezen, dan kunnen deze het beste ijsvrij worden gemaakt met behulp van een ruitenontdooier of een ijskrabber. Wanneer deze niet bij de hand zijn, helpt het ook om een zak met heet water over de ruit heen en weer te bewegen. Gooi echter nooit heet water direct op de autoruiten, door het plotselinge temperatuurverschil kan een sterretje doorschuren en een barst in de ruit ontstaan. Ook de verwarming vol aanzetten tijdens het krabben kan ervoor zorgen dat een sterretje doorscheurt.

Over Carglass®
Carglass® is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass® marktleider in de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass® richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass® tientallen Service Centers en mobiele servicebussen voor het repareren of vervangen van voertuigbeglazing. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.

Carglass® en het logo zijn geregistreerde merken van Belron Group S.A. en haar dochtervennootschappen.

E I N D E  P E R S B E R I C H T

Voor meer informatie: Sparrow & Partners