01-06-2011

Carglass langer open na klantonderzoek

Helft klanten wenst service buiten standaard openingstijden

Tien filialen van Carglass zijn vanaf 1 juni op werkdagen tot 20:00 uur of op koopavond tot 21:00 geopend. Uit onderzoek van de marktleider in autoruitherstel blijkt dat de helft van de klanten een voorkeur heeft om buiten de reguliere openingstijden geholpen te worden. In noodgevallen zoals auto-inbraak worden automobilisten al buiten openingstijden bij Carglass geholpen. Ook service op zaterdag is al geruime tijd mogelijk.

Klanten willen ruitschade liever buiten openingstijden opgelost hebben
Uit onderzoek van Carglass blijkt dat automobilisten met ruitschade liever buiten de reguliere openingstijden geholpen worden. Daarom heeft Carglass als eerste autoruitherstelbedrijf in Nederland zijn openingstijden verruimd. In eerste instantie zullen 9 Service Centers langer open blijven, waaronder de filialen in Almere, Amsterdam Noord, Arnhem, Breda, Capelle aan den IJssel, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven en Utrecht. Het filiaal in Amsterdam Zuid-Oost volgt later dit jaar.

Robert Sterke, sales en marketing directeur van Carglass: “Autoruitschade is erg vervelend en automobilisten willen dat zo snel en zo makkelijk mogelijk verholpen hebben. Onze nieuwe openingstijden zijn een antwoord op die wens. Op zaterdag zijn onze 55 Service Centers al geopend en we bieden service aan huis om het oplossen van ruitschade zo makkelijk mogelijk te maken voor de automobilist.”

Een miljoen autoruitschades per jaar
Per jaar zijn meer dan een miljoen automobilisten slachtoffer van autoruitschade. De belangrijkste oorzaak wordt gevormd door opspattende stukjes asfalt die losraken van het wegdek. Ook auto-inbraak en vandalisme zijn belangrijke oorzaken. Het is voor slachtoffers van autoruitschade belangrijk om autoruitschade zo snel mogelijk te laten herstellen, bijvoorbeeld om het doorscheuren van de autoruit of het verdere verlies van goederen te voorkomen

Profiel Carglass
Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider met circa 500.000 autoruitreparaties en vervangingen per jaar. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparatie en vervanging met levenslange garantie. In Nederland heeft Carglass 55 Service Centers en 220 mobiele service units voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren op afspraak geholpen.

PB_verruimde_opningstijden_juni_2011_landelijk.pdf 154 Kb