28-03-2012

Directie Carglass informeert personeel over nieuwe organisatie

Vandaag heeft de directie van Carglass het personeel geïnformeerd over de nieuwe organisatiestructuur. Vanaf deze zomer zullen reparatie- en vervangingwerkzaamheden meer centraal gepland worden. Nu vinden deze planningswerkzaamheden nog plaats op vestigingsniveau, waardoor de werkdruk niet goed wordt verdeeld over de verschillende vestigingen. Door deze veranderingen komen circa 68 arbeidsplaatsen te vervallen. Het is nog onduidelijk hoeveel gedwongen ontslagen er vallen.Er wordt in de komende periode gewerkt aan een sociaal plan. Carglass zal zich maximaal inspannen om de getroffen medewerkers te begeleiden naar ander werk.

Met de nieuwe organisatiestructuur speelt het bedrijf in op de veranderende klantbehoefte. De klant wil in toenemende mate sneller en op iedere gewenste locatie geholpen worden. Het op een juiste manier verdelen van de werkdruk is een goede manier om klanten sneller te kunnen helpen. Carglass is al jaren bezig om zijn organisatie te flexibiliseren. Zo introduceerde het bedrijf in 1990 als eerste de 24-uursservice en service aan huis.

Profiel Carglass

Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider op de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass 54 Service Centers en 220 servicebussen voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.

Voor meer informatie:                         Carglass B.V.

Johan Boelhouwer

Telefoon: 040 – 26 48 305

E-mail: johan.boelhouwer@Carglass.nl

Website : www.Carglass.nl

Carglass® en het logo zijn geregistreerde merken van Belron S.A. en haar dochtervennootschappen.

E I N D E  P E R S B E R I C H T

PB_directie_Carglass_informeert_personeel_over_nieuwe_organisatie.pdf 121 Kb