Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 15,139 beoordelingen)
Auto’s worden een jaar getest

Bij Carglass rijden vanaf vandaag drie elektrische Renault Kangoo’s. Uit onderzoek blijkt dat 72% van de automobilisten met ruitschade graag op locatie geholpen wordt. Hierdoor is het aantal servicevoertuigen bij Carglass de laatste jaren enorm gestegen. Het grootste bedrijf op het gebied van autoruitreparatie en –vervanging wil tot 2015 de CO2-uitstoot met 30% verminderen. Met behulp van elektrische serviceauto’s komt deze doelstelling een stuk dichterbij. De auto’s zijn geleverd door Business Lease Nederland B.V. die de eigen CO2-uitstoot compenseert.

De elektrische serviceauto’s worden een jaar lang getest in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Er wordt gekeken naar de prestaties van de voertuigen in relatie tot het gewenste serviceniveau. Om de CO2-uitstoot van het wagenpark te verminderen, overweegt Carglass bij een geslaagde proef minimaal 40 servicebussen te vervangen voor elektrisch aangedreven modellen. Dan wordt ook besloten of filialen worden voorzien van speciale oplaadpunten.

Ruim zeven op de tien automobilisten wil op locatie geholpen worden. Daarom introduceerde Carglass al in 1986 als eerste service aan huis, die sindsdien door miljoenen automobilisten wordt gebruikt. Het aantal “mobiele werkplaatsen” groeide door dit succes tot 220 voertuigen.

De zorg voor het milieu staat bij Carglass al jaren hoog op de agenda. Het bedrijf verbetert voortdurend zijn processen om afval en het energieverbruik te verminderen. Maar liefst 91% van het afval dat Carglass produceert wordt hergebruikt. Als gevolg van deze inspanningen, beschikt Carglass sinds december 2010 over het milieucertificaat ISO14001.

Carglass heeft gekozen voor Business Lease die de eigen CO2-uitstoot compenseert met de aankoop van hoogwaardige emissierechten volgens de Gold Standard. Dit kwaliteitslabel wordt door het Wereld Natuur Fonds aanbevolen. Met het concept “Blue Care” ondersteunt Business Lease wagenparkbeheerders in het duurzaam leasen van het wagenpark.