08-02-2013

Carglass wint prijs Moderne werkgever 2012

Werkgeversvereniging AWVN reikt prijs uit

Carglass is door de grootste werkgeversvereniging van Nederland AWVN uitgeroepen tot Moderne werkgever 2012. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die zich onderscheiden met een vooruitstrevend personeelsbeleid. Volgens de werkgeversorganisatie heeft Carglass gewonnen vanwege de gezonde arbeidsverhoudingen en het flexibele beloningsbeleid.

Andere genomineerden waren Coca-Cola en AFP Holland. In de afgelopen vier jaar heeft Carglass aan nieuwe arbeidsvoorwaarden gewerkt. Daarvoor heeft het bedrijf zich ingezet op een goede communicatie met medewerkers, een prestatiegericht beloningsbeleid, maatwerk arbeidsvoorwaarden met eigen keuze, inzetbaarheid en verzuimpreventie.

De prijs werd uitgereikt aan Erik Derks, HR-directeur Carglass: “Telkens weer hebben we samen met onze medewerkers een stap gemaakt in ons pakket arbeidsvoorwaarden. Wij geloven er in dat we dit vooral samen met onze mensen moeten ontwikkelen. Daarom hebben we het afgelopen jaar voor de nieuwe cao verschillende overlegmomenten georganiseerd en dat is ons, maar ook veel medewerkers heel goed bevallen. We gaan daar in de toekomst ook zeker mee door!”

De nieuwe cao van Carglass houdt zowel rekening met de veranderende wensen van de klant als de werkbalans van medewerkers. Naast een loonsverhoging krijgen de werknemers de regie over een eigen budget. Ook kunnen werknemers ervoor kiezen om hun vakantiegeld per maand uit te laten betalen. Verder is met de bonden een gespreide roosterindeling over zes werkdagen afgesproken. De spreiding van de werkdagen en uren betekent voor het personeel een betere balans tussen werk en privé.

De prijs voor Moderne werkgever is in 2011 voor het eerst uitgereikt door AWVN. De prijs moet een aanjager zijn voor bedrijven en branches om na de denken over vernieuwing van het werkgeverschap en verbetering van de arbeidsverhoudingen. Het doel is aanmoediging van bedrijven of branches die vooruitstrevend zijn in de inzet van en de omgang met medewerkers.