Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 15,138 beoordelingen)
Carglass® streeft naar Maatschappelijk Verantwoord en Duurzaam Ondernemen.

Carglass® streeft naar Maatschappelijk Verantwoord en Duurzaam Ondernemen en stelt zichzelf ten doel om bij te dragen aan een beter leefklimaat. Daarom heeft Carglass® de zorg voor het milieu geïntegreerd in al haar processen. Naar aanleiding van het assessment dat door EcoVadis is uitgevoerd, is er door deze partij een hoge CSR (Corporate Social Responsibility) rating toegekend aan Carglass®. Dit betekent dat Carglass® in december 2019 een gouden medaille heeft mogen ontvangen. Een resultaat waar wij als Carglass® super trots op zijn!

Wat is EcoVadis?

EcoVadis is een externe partij welke assessments uitvoert op het gebied van MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). Iedere Business Unit van Belron® (zo ook Carglass®) dient afhankelijk van de voorgaande score, periodiek een dergelijk assessment te doen. Het doel is om de kwaliteit van een MVO-beheersysteem van een bedrijf te evalueren op basis van de beleidsregels, maatregelen en resultaten van het bedrijf. De evaluatie richt zich op 21 onderwerpen die in 4 thema's onderverdeeld zijn (m.a.w. milieu, arbeidspraktijken & mensenrechten, eerlijke handelspraktijken, duurzame inkoop). De EcoVadis MVO-herkenningsniveaus zijn onderverdeeld in 3 categorieën:

• Goud (top 5% waar Carglass® dus onder valt)
  • Zilver (top 30%)
  • Brons (top 65%)

Carglass streeft er naar om in het komende jaar deze rating te handhaven en verbeteren waar nodig.