Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 15,139 beoordelingen)
Pilot in Utrecht om te zien of herstel van deukjes, krasjes en putjes aanslaat

Carglass introduceert een nieuwe dienst: Carmetics, een reparatieservice voor kleine schades als deukjes, putjes en krasjes. Vanwege de kosten en de tijdsinvestering die herstel met zich meebrengen, laten automobilisten deze schades nu vaak zitten. Met hoogwaardige lakken, geavanceerde apparatuur en transparante prijzen wil Carmetics een oplossing bieden voor deze oppervlakkige ontsieringen van de auto. Dinsdag 1 maart gaat de pilotvestiging in Utrecht open. De komende maanden volgen nog vier andere vestigingen. Als Carmetics aanslaat, wordt deze hersteldienst later dit jaar landelijk uitgerold.

Een tik van een boodschappenkarretje, een kras van een sleutel, een velg langs de stoep of een putje door de deur van de auto naast je, schade is zo gemaakt. Veel automobilisten laten dergelijke kleine schades zitten. De kosten voor herstel zijn vaak niet duidelijk en de verzekering hiervoor inschakelen is niet interessant wegens de gevolgen voor het eigen risico of de premieverhoging. Bovendien is zo’n schadeherstel vaak erg tijdrovend.

Carmetics biedt hier nu een oplossing voor. Door te werken met hoogwaardige materialen (o.a. fabrieks-originele lakken) en innovatieve reparatietechnieken, is er een korte reparatietijd en lagere kosten dan bij traditioneel schadeherstel. Zo maakt Carmetics gebruikt van sneldrogende lakken, voorverwarmde perslucht en een mobiele spuitcabine die speciaal is ontwikkeld voor het herstel van oppervlakkige schades. Door te werken met vaste, transparante prijzen wordt bovendien onnodige administratie en de daarbij behorende kosten voorkomen.

Ergernis

Douwe Bekius, algemeen directeur van Carglass: ,,Voordat wij bij Carglass een ruit vervangen of repareren, lopen we altijd even met de automobilist om de auto heen om de gehele staat in kaart te brengen. Het viel ons op dat veel voertuigen oneffenheden en kleine schades hebben en dat auto-eigenaren zich hier toch wel aan ergeren. Het ontsiert de auto toch een beetje. Dat was de aanleiding voor Carmetics, een hoogwaardige herstelservice zonder het ‘gedoe’ en de onduidelijke kosten die hier vaak bij komen kijken.”

De pilotvestiging in Utrecht opent dinsdag 1 maart. Een maand later openen de vestigen in Sittard en Apeldoorn, op 1 mei volgen Alkmaar en Breda.

EINDE PERSBERICHT