29-06-2012

Auto-inspecties tijdens uitzwaaidagen ANWB

Automobilisten die onderweg zijn naar vakantielanden als Italië en Frankrijk kunnen aan de grens hun auto laten controleren. De ANWB, Veilig Verkeer Nederland en Carglass zullen deze zomer naar verwachting honderden gratis inspecties uitvoeren. De samenwerkende organisaties willen met de inspecties de veiligheid op de weg vergroten.

De bij de grens gelegen parkeerplaatsen ‘Knuvelkes’ en ‘Hazeldonk’ zijn op 30 juni en 7 juli het toneel van de jaarlijkse ANWB Vakantiecheck. Automobilisten kunnen aan het begin van hun lange reis naar het zuiden de caravan, autoruiten of banden laten checken door onder andere de ANWB en Carglass. De inspecteurs letten vooral op gebreken die niet direct voor iedereen zichtbaar zijn zoals autoruitschade.

Goed zicht is tijdens het autorijden essentieel. In de zomer zit de voorruit al snel vol met dode insecten die het zicht verstoren. Alle vakantiegangers krijgen bij ‘Knuvelkes’ en ‘Hazeldonk’ een ruitcheck. Ook wordt ter plekke ruitenvloeistof gratis bijgevuld en worden gratis de ruiten schoongemaakt. ANWB-leden ontvangen deze zomer bij Carglass in het kader van de Goed Zicht Check ook nog eens 50% korting op ruitenwissers bij een sterreparatie of ruitvervanging. Vakantiegangers kunnen zo optimaal voorbereid de reis naar hun vakantiebestemming aanvangen. Ook delen de inspecteurs van Carglass de komende weekeindes gratis alcoholtests uit aan de vakantiegangers. Het is in Frankrijk namelijk per 1 juli 2012 verplicht om altijd 2 alcoholtests in de auto te hebben liggen. Bij onverhoopte ruitschade kan in heel Europa de service op locatie van Carglass gereserveerd worden via het Nederlandse callcenter.

Inspectielocaties

De inspectieteams zijn op 30 juni en 7 juli tussen 6.30 en 12.30 uur te vinden op parkeerplaatsen ‘Knuvelkes’ (A2 grens Maastricht - België) en ‘Hazeldonk’ (A16 grens Breda – België).

PB_uitzwaaidagen_2012.pdf 65 Kb