Afspraak maken

Reparatie kleine autoschade nu in 23 Carglass® vestigingen

Automobilisten kunnen met hun krassen en deuken sinds kort ook terecht bij Carglass®  in Enschede en Hilversum. In totaal herstellen wij nu in 23 vestigingen kleine autoschades. Uit de reacties en een NPS van 76 blijkt dat consumenten Carglass® Klein Autoschadeherstel positief beoordelen. Vooral de digitale klantreis en de kwaliteit van de dienstverlening worden erg gewaardeerd. Om aan de wensen van onze klanten te blijven voldoen, hebben we speciaal voor de donkere maanden van het jaar het offerteproces aangepast. Daarnaast hebben we de eerste proposities gelanceerd waarmee u als business partner uw klanten een transparant, makkelijk en betaalbaar alternatief kunt voorstellen voor het repareren van kleine autoschades.

Slimme website en samenwerking met business partners voor Klein Autoschadeherstel

Sinds eind vorig jaar biedt Carglass® Klein Autoschadeherstel aan in 23 vestigingen en worden wij beloond met een hoge klanttevredenheid. We krijgen niet alleen veel positieve reacties op de kwaliteit van de reparaties, ook over het innovatieve online offertetraject zijn onze klanten erg enthousiast. Automobilisten maken waar en wanneer zij dat willen foto’s van de schade en sturen deze naar Carglass®. Aan de hand hiervan maken wij binnen een uur een persoonlijke prijsopgave. Met dit unieke proces besparen wij de klant een rit naar een herstelbedrijf, alleen om een offerte op te laten maken.

Maar wat nou als de dagen korter worden en het steeds vroeger donker wordt? In het donker kun je vaak geen goede foto’s maken. Kunnen klanten dan alleen overdag een offerte opvragen? En als ze daar dan, bijvoorbeeld door een drukke baan of zorg voor de kinderen geen tijd voor hebben? Om teleurstellingen te voorkomen, hebben we een innovatief offerteproces ontwikkeld.

Uniek offertetraject voor donkere dagen

Speciaal voor de donkere dagen hebben we een ‘intelligente ’ versie van de website ontwikkeld. Overdag doorloopt de klant het offerteproces zoals gewoonlijk: hij beantwoordt een aantal vragen, voegt een paar foto’s toe en ontvangt snel een persoonlijke offerte. Zodra het donker wordt, past de website het offerteproces automatisch aan. De functie om meteen foto’s toe te voegen, is vervangen door de vraag of de klant al foto’s van de schade heeft. Zo ja, dan kan hij ze meteen toevoegen en het offerteproces afronden. Zo nee, dan kan de klant de overige vragen invullen en de antwoorden opslaan. De volgende dag, wanneer het weer licht is, ontvang de klant een herinneringsmail met het verzoek om de foto’s toe te voegen. Met één druk op de knop in de mail kan hij de offerte aanvraag dan afmaken, zonder de rest van het proces opnieuw te doorlopen. 

Klein Autoschadeherstel is er ook voor uw klanten

Carglass® Klein Autoschadeherstel was in eerste instantie gericht op automobilisten die zich ergeren aan een kras of deuk, maar alleen WA-verzekerd zijn of voor wie deze schade niet interessant is om te claimen vanwege de gevolgen voor het eigen risico of de schadevrije jaren. Ook vanuit verzekeraars kregen wij echter regelmatig de vraag of we deze service ook niet voor hun klanten kunnen inzetten op verzekerde en onverzekerde momenten. Carglass® heeft hiervoor verschillende oplossingen ontwikkeld, zodat u als business partner uw klanten een transparant, makkelijk en betaalbaar alternatief kunt voorstellen voor het repareren van kleine autoschades. De eerste samenwerkingen op dit gebied zijn inmiddels in gang gezet. Uw accountmanager vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Piek in ruitschademeldingen na januaristorm

Op 18 januari raasde een van de zwaarste stormen in de afgelopen 50 jaar over Nederland en deze richtte voor miljoenen euro’s schade aan. Extreme weersomstandigheden zorgen vrijwel altijd voor een piek in meldingen bij verzekeraars en schadeherstelbedrijven. Ook bij Carglass® was het ongekend druk. Met een verhoogde bezetting konden we de schademeldingen toch snel afhandelen.

Dakpannen en takken

Vergeleken met een gemiddelde donderdag kwamen er na de storm 4 keer zoveel meldingen van zijruitschades binnen, 7,5 keer zoveel achterruitschades en 1,5 keer zoveel voorruitschades. Veel schademeldingen kwamen uit Den Bosch, maar er waren ook tientallen meldingen vanaf Schiphol Parking. Over het algemeen werd de schade veroorzaakt door dakpannen, opgewaaide  stenen en kiezels van het wegdek en losgeraakte takken.

Service aan huis

Met een verbrijzelde voorruit of achterruit is het niet mogelijk om te rijden en dus werd er een groot beroep gedaan op onze service aan huis. In veel gevallen hebben monteurs diezelfde dag noodvoorzieningen geplaatst en ruiten vervangen. Binnen twee dagen had Carglass® alle schademeldingen afgewikkeld. 

Hogere bezettingsgraad bij calamiteiten

Omdat het weer van grote invloed is op het aantal te verwachten schademeldingen, stemmen wij de bezettingsgraad nauw af op de weersvoorspellingen. Om de verwachte drukte op te vangen zijn voor deze januaristorm extra medewerkers in het contactcenter en extra monteurs in het land ingezet. Door hun inzet konden we alle ruitschades binnen afzienbare tijd verwerken, ondanks een groot aantal extra meldingen.

Maak het verschil in snelheid, service en kwaliteit

Carglass® is 24/7 bereikbaar én biedt 24/7 hulp, ook thuis of op het werk. Daardoor kunnen we pieken door calamiteiten goed opvangen en zorgen we dat urgente schades meteen worden opgelost, ook in het weekend en buiten kantooruren.

Bron: ANP