Afspraak maken

Proces

Hoe werkt de kleurmeting en mengen van de lak?

De schadehersteller gebruikt hiervoor een spectrometer. Deze meet precies de kleur van de lak en geeft dit door aan de machine die de kleuren mengt. Deze volgt vervolgens automatisch het recept van de lakleverancier. We kunnen bij Carglass® bijna elke kleur mengen!

Hoe wordt kleurverschil voorkomen?

Het kleurmengingsproces voorkomt dat de kleur afwijkt van de kleur van uw auto. We gebruiken indien nodig ook kleuregalisatie. Dat wil zeggen dat we aangrenzende delen ook uitspuiten. Kleurverschil is dan bijna niet meer mogelijk.

Wat is kleuregalisatie?

Trof u  op uw offerte de term ‘kleuregalisatie’ aan? Dat betekent dat we aangrenzende delen van de plek van de schade gaan spuiten om kleurverschil te voorkomen.

Hoe werkt uitdeuken zonder spuiten?

Vaak als u een deuk wilt laten herstellen, dan betaalt u het meest voor het spuitwerk. Extra frustrerend natuurlijk als u in eerste instantie helemaal geen lakschade had! Bij Carglass® kunnen onze specialisten deuken uitdeuken zonder dat er sprake is van spuiten. Het cosmetisch herstel vindt plaats door middel van uitdrukken of uittrekken van de deuk. Dit is alleen mogelijk als er geen lakbeschadiging in de deuk aanwezig is. De kans is dan namelijk groot dat de lakbeschadiging verergert.

Wordt er garantie geboden op het geleverde werk?

Ja, er wordt levenslange garantie geboden op het geleverde werk.

Afspraak

Hoe lang duurt mijn afspraak?

Dit is afhankelijk van het werk dat we moeten verrichten en het aantal schades dat verholpen moet worden. De meeste schades kunnen we binnen enkele uren afhandelen. De duur van de afspraak vindt u op de offerte.

Waar kan ik een afspraak maken?

Wanneer u de offerte opent, dan vindt u daaronder een knop ‘Maak direct online een afspraak’. Wanneer u hierop klikt, dan kunt u alle beschikbare tijden bij de filialen bij u in de buurt vinden. Heeft u vragen over het maken van een afspraak? Maak dan gebruik van de chat in MijnCarglass.

Waarom moet ik twee losse afspraken maken? 

Wanneer u meerdere schades heeft, dan kan het zijn dat u meer dan één offerte heeft ontvangen. Wij bieden twee diensten: lakschadeherstel en uitdeuken zonder spuiten. Voor beide diensten hebben wij andere specialisten en materiaal in onze filialen. Zij hebben ook een andere planning. De services moeten daarom apart ingepland worden.

Kan ik mijn afspraak achteraf wijzigen?

Jazeker, u kunt eenvoudig uw afspraak wijzigen via MijnCarglass.

Wat kan ik doen tijdens mijn afspraak?

U heeft de mogelijkheid om tijdens uw afspraak in ons service centrum gebruik te maken van de gratis wifi en koffie of thee. Wilt u er liever even op uit? Maak dan gebruik van de leenfietsen bij het filiaal!

Waarom kan ik niet bij iedere Carglass vestiging mijn schade laten repareren?

Langzaam zijn we de service Kleine Autoschade aan het uitbreiden. Na een succesvolle test in vijf filialen hebben we nu reeds vijftien filialen die de dienst aanbieden. Wij hopen u in de toekomst in nog meer service centra te helpen met deze nieuwe dienst.

Offerte en betaling

Wat bepaalt de prijs van een offerte?

Er zijn verschillende zaken die de prijs van de offerte bepalen, maar de belangrijkste zijn:

  • grootte van de schade;
  • er moet lakschade gespoten worden;
  • er moeten aangrenzende delen gespoten worden om kleurverschil te voorkomen (kleuregalisatie).

Heeft u vragen over uw offerte of heeft u het idee dat uw offerte niet klopt? Aarzel niet en neem contact met ons op via de chat in MijnCarglass!

Heeft u een kortingsvoucher?

Indien u beschikt over een kortingscode dan kunt u deze in de digitale offerte op Mijncarglass invullen. 

Waarom heb ik twee offertes ontvangen?

Wij bieden twee diensten: lakschadeherstel en uitdeuken zonder spuiten. Voor beide diensten hebben wij andere specialisten en materiaal in onze filialen. Zij hebben ook een andere planning. U ontvangt daarom twee aparte offertes.

Kunnen er meer kosten in rekening gebracht worden dan er op de offerte staan?

Nee, de prijs op de offerte is de prijs die je betaalt. Geen verrassingen achteraf!

Let op: als er in het service centrum blijkt dat er meer schade is dan op de foto’s zichtbaar is, dan kan het zijn dat er een extra offerte wordt opgevraagd.

Moet ik contact opnemen met mijn verzekeraar?

Nee, dat hoeft niet. Je weet wat je kwijt bent en betaalt na de afspraak. Er is geen tussenkomst van een verzekeraar nodig. Je eigen risico gaat dan ook niet omhoog en er gebeurt niets met je schadevrije jaren.

Kan ik mijn lease auto laten repareren bij Carglass?

Alleen als je expliciete toestemming van de leasemaatschappij (eigenaar van de auto) hebt om dit te laten doen. Hou er rekening mee dat een medewerker hiernaar kan vragen.

Hoe lang is mijn offerte geldig?

Het aanbod op je offerte is 30 dagen geldig.

Grotere of complexe schades

Waarom kan mijn schade niet gerepareerd worden door Carglass?

Carglass® is sinds vorig jaar bezig met een uitbreiding van onze service. Voor ons geldt: wat we doen, dat doen we goed. We hebben de nieuwste apparatuur en technologie om kleine cosmetische schades te herstellen. We zijn daarmee soms helaas (nog) beperkt in onze mogelijkheden. Zo kan het zijn dat je om één van de volgende redenen niet geholpen kan worden bij Carglass®.

  • De schade is te groot.
  • Er moeten liggende delen gespoten worden.
  • Er moeten (complexe) onderdelen gedemonteerd worden voor de reparatie.
  • Het voertuig is te groot voor onze spuitcabine.
  • Het onderdeel dat schade heeft, is gemaakt van plastic.

Erg vervelend als we u op dit moment teleur moeten stellen, maar wij zullen alle aanvragen meenemen om te kijken hoe we in de toekomst u nog beter kunnen helpen met problemen aan uw auto!

Onze klanten beoordelen onze service met

9.1 / 10

Gebaseerd op 5639
beoordelingen


Lees alle beoordelingen


Online afspraak

U kunt hier snel en eenvoudig online een afspraak maken

Maak afspraak


Zoek vestiging

Wij helpen u graag op een van onze vestigingen. Er is er altijd een bij u in de buurt. 

Zoek vestiging