Damage Index
Wat?

Vertel ons over de schade

Wat kost het?

Reparatie is meestal gratis als u verzekerd bent tegen ruitschade. Niet verzekerd? We helpen u hoe dan ook snel en veilig weer op weg.

Waar en wanneer?

Kies waar en wanneer u geholpen wilt worden.

Dat kan bij u thuis, op het werk of op een Carglass® vestiging.

Uw gegevens

Vul uw gegevens in om de afspraak af te maken.

Uw afspraak

Log hier in na het maken van de afspraak om deze te zien en eventueel te wijzigen.

Start direct

Om een afspraak te maken en de kosten te bepalen dienen we de schade te beoordelen. Dit gaat eenvoudig en snel - hoe meer informatie u geeft, hoe beter we u kunnen helpen.

Vul uw kenteken in (bijv. 12-ABC-3)


Vul aub een geldig kenteken in

Voer aub een geldig kenteken in

Er is al een afspraak ingepland met dit kenteken. Heeft u vragen over deze afspraak of wilt u hem verzetten, bel ons dan op 088-0406126.

Sorry, we kunnen uw auto niet vinden

Controleer of u het juiste kenteken heeft ingevoerd of selecteer de gegevens van uw auto handmatig

Goed nieuws! We kunnen u helpen met uw
Volkswagen, Golf 1.8 SD, 2009, 5 doors

Voertuiggegevens niet correct?
Geen probleem - u kunt deze zelf invullen zodat we u toch verder kunnen helpen. Zoek mijn voertuig

Waarom vragen we dit?

Met deze informatie kunnen we checken of we de juiste ruit hebben voor uw auto.


Selecteer de gegevens van uw auto

Vind uw auto met uw kenteken

Goed nieuws! We kunnen u helpen met uw
Volkswagen, Golf 1.8 SD, 2009, 5 doors

Sorry, there was an error, please try again.

Waarom vragen we dit?

Met deze informatie kunnen we checken of we de juiste ruit hebben voor uw auto.


Wanneer is de schade ongeveer ontstaan?


Schadedatum:


Twijfelt u?

Kies dan een datum bij benadering en ga gewoon verder met het maken van de afspraak.


Welke ruiten zijn beschadigd? (Selecteer deze)


Selecteer de beschadigde ruiten

Waarom vragen we dit?

Dit vertelt ons welke werkzaamheden moeten worden uitgevoerd en hoeveel het gaat kosten.


Hoeveel beschadigingen zitten er in de voorruit?

1

2

3 of meer

Ik weet het niet

Waarom vragen we dit?

Het aantal beschadigingen bepaalt de tijd die we moeten reserveren om de reparatie(s) uit te voeren.


Hoe ziet de schade eruit?

Hoe ziet de grootste beschadiging eruit?

Sterretje kleiner dan een 2€ munt

Sterretje groter dan een 2€ munt

Een barst

Ik weet het niet

Waarom vragen we dit?

Als het een klein sterretje is, kunnen we meestal zorgen dat het geen barst wordt.


Waar bevindt de schade zich?

Insert Alt edge driver passenger
  • Klik om een selectie te maken
    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.
    Beschadiging 1

    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.


Waarom vragen we dit?

Of we de voorruit kunnen repareren of moeten vervangen hangt af van de plaats waar de schade zich bevindt.


Selecteer de beschadigde gebieden

Insert Alt edge driver passenger
  • Klik om een selectie te maken
    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.
    Beschadiging 1

    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.

  • Klik om een selectie te maken
    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.
    Beschadiging 2

    Rand van de voorruit Gezichtsveld van de bestuurder Passagierszijde.


Waarom vragen we dit?

Of we de voorruit kunnen repareren of moeten vervangen hangt af van de plaats waar de schade zich bevindt.


Zit de beschadiging op de rode rand (van 3 cm breed)?

Zit één van de beschadigingen op de rode rand (van 3 cm breed)?

Ja

Nee

Waarom vragen we dit?

Of we de voorruit kunnen repareren of moeten vervangen hangt af van de plaats waar de schade zich bevindt.


Zit de beschadiging in het gezichtsveld van de bestuurder?

Zit één van de beschadigingen in het gezichtsveld van de bestuurder?

Ja

Nee

Waarom vragen we dit?

Of we de voorruit kunnen repareren of moeten vervangen hangt af van de plaats waar de schade zich bevindt.


Hoe groot is de schade in het gezichtsveld van de bestuurder?

Kleiner dan 1 cm

Groter dan 1 cm

Waarom vragen we dit?

Hulp nodig bij het maken van de afspraak?

Bel ons op 088-0406126


Sluiten

Ziet de schade eruit als hieronder?

Soms hoeft de voorruit niet gerepareerd te worden. Ziet de schade eruit als hieronder? Klik er dan op om te zien of reparatie nodig is.

Oude reparatie
Als er een duidelijk zichtbare plek op de voorruit zit kan dit een oude reparatie zijn. Lees dit goed als het gaat om een 2e hands auto of een ruit die al ooit gerepareerd is.

Insect of boomhars
Een insect of boomhars kan eruit zien als een kleine beschadiging. Hoe maak je dit schoon?

Geen van deze
De schade ziet er anders uit – ga door het met maken van een afspraak.

Twijfelt u?

Kom dan even vrijblijvend langs bij een Carglass® vestiging. We beoordelen de schade dan voor u.

Sommige kleine beschadigingen hoeven niet gerepareerd te worden. Ziet de schade eruit als hieronder? Klik er dan op om te zien of reparatie nodig is.

Oude reparatie
Als er een duidelijk zichtbare plek op de voorruit zit kan dit een oude reparatie zijn. Lees dit goed als het gaat om een 2e hands auto of een ruit die al ooit gerepareerd is.

Hoe zie ik dit?

Als de ruit al ooit gerepareerd is voelt deze hier wat zachter aan. Dit is normaal en het heeft geen invloed op de sterkte van de ruit.

  • Stap 1:
    Tik voorzichtig met de punt van een pen 2 cm naast de beschadiging. De ruit moet hier hard aanvoelen.

  • Stap 2:
    Tik nu voorzichtig met de punt van de pen op de beschadiging. Als dit zachter voelt en meer 'plastic' dan het onbeschadigde gedeelte, dan is het waarschijnlijk een oude reparatie.

  • Oude reparatie?
    U hoeft niets te doen. Het is veilig om gewoon door te rijden.

    Geen oude reparatie?

Twijfelt u?

Kom dan even vrijblijvend langs bij een Carglass® vestiging. We beoordelen de schade dan voor u.


Sommige kleine beschadigingen hoeven niet gerepareerd te worden. Ziet de schade eruit als hieronder? Klik er dan op om te zien of reparatie nodig is.

Insect of boomhars
Een insect of boomhars kan eruit zien als een kleine beschadiging. Hoe maak je dit schoon?

  • Stap 1:
    Probeer het insect of de boomhars voorzichtig te verwijderen met een vochtige doek. Dit tast de ruit niet aan en laat geen sporen achter.

  • Stap 2:
    Wanneer de vlek op de ruit schoongemaakt kan worden is reparatie niet nodig.

  • Geen insect of boomhars?
    Als de schade er nog steeds is, ga dan verder met het maken van een afspraak.

Twijfelt u?

Kom dan even vrijblijvend langs bij een Carglass® vestiging. We beoordelen de schade dan voor u.


Reparatie is misschien niet nodig

Soms kan een oude reparatie of vuil op de voorruit op schade lijken. Voorkom het onnodig maken van een afspraak en controleer de schade eerst.

Hoe doet u dit?

Wat moet er gebeuren?

Het lijkt erop dat we uw voorruit kunnen repareren.

We reinigen het sterretje, injecteren HPX3®-hars en polijsten uw voorruit zodat de ruit weer op volle sterkte is.


  • Hoe lang duurt de afspraak?

    Het duurt slechts 30 minuten per reparatie.

    Als u naar een Carglass® vestiging komt, kies dan een tijdstip voor de reparatie.

    Als we bij u langskomen, kies dan voor de ochtend of middag. We sturen u de avond voor de afspraak een sms met een meer precies tijdstip.

  • Wat zijn de kosten?

    Als u verzekerd bent tegen ruitschade, dan betaalt uw verzekeraar gewoonlijk voor de reparatie.

    In de meeste gevallen heeft dit geen invloed op uw no-claim korting. Vertel ons waar u verzekerd bent en wij handelen het verder administratief voor u af.

  • Kan ik veilig verder rijden?

    Op basis van wat u ons verteld heeft, lijkt uw auto veilig om mee te rijden.

    Maar als u liever niet doorrijdt met een beschadigde voorruit, dan kunnen we bij u langskomen voor reparatie.

Wat moet er gebeuren?

Het ziet er naar uit dat we de voorruit moeten vervangen.

We verwijderen eerst de oude voorruit. Daarna brengen we primer en een speciale kit aan zodat de nieuwe ruit goed hecht en plaatsen we de nieuwe voorruit.

  • Hoe lang duurt de afspraak?

    Het vervangen duurt ongeveer 2 uur. Dit is inclusief 60 minuten droogtijd.

    Als u naar een Carglass® vestiging komt, kies dan een tijdstip voor de vervanging.

    Als we bij u langskomen, kies dan voor de ochtend of middag. We sturen u de avond voor de afspraak een sms met een meer precies tijdstip.

  • Wat zijn de kosten?

    Als u verzekerd bent tegen ruitschade, betaalt u gewoonlijk alleen het eigen risico.

    Nadat u een afspraak hebt gemaakt, bellen wij u binnen 24 uur terug. We kunnen u dan precies vertellen wat de eventuele kosten zijn.

  • Kan ik veilig verder rijden?

    Als u liever niet doorrijdt met een beschadigde voorruit, dan kunnen we bij u langskomen voor het vervangen van de voorruit.

Wat moet er gebeuren?

Het ziet er naar uit dat we de zijruit moeten vervangen.

We verwijderen eerst al het gebroken glas. Daarna vervangen we de zijruit en controleren we of deze goed opent en sluit.

  • Hoe lang duurt de afspraak?

    Het vervangen van de zijruit duurt ongeveer 90 minuten.

    Als u naar een Carglass® vestiging komt, kies dan een tijdstip voor de vervanging.

    Als we bij u langskomen, kies dan voor de ochtend of middag. We sturen u de avond voor de afspraak een sms met een meer precies tijdstip.

  • Wat zijn de kosten?

    Als u verzekerd bent tegen ruitschade, betaalt u gewoonlijk alleen het eigen risico.

    Nadat u een afspraak hebt gemaakt, bellen wij u binnen 24 uur terug. We kunnen u dan precies vertellen wat de eventuele kosten zijn.

  • Kan ik veilig verder rijden?

    Op basis van wat u ons verteld heeft, is het wellicht niet veilig om door te rijden tot de zijruit is vervangen.

    Als u het risico van verdere schade of inbraak niet wilt lopen, dan kunt u ons bellen op 088-0406126. We kunnen u dan vaak dezelfde dag nog helpen.

Wat moet er gebeuren?

Het ziet er naar uit dat we de achterruit moeten vervangen.

We verwijderen eerst het gebroken glas. Daarna plaatsen we een nieuwe achterruit.

  • Hoe lang duurt de afspraak?

    Het vervangen van de achterruit duurt ongeveer 90 minuten.

    Als u naar een Carglass® vestiging komt, kies dan een tijdstip voor de vervanging.

    Als we bij u langskomen, kies dan voor de ochtend of middag. We sturen u de avond voor de afspraak een sms met een meer precies tijdstip.

  • Wat zijn de kosten?

    Als u verzekerd bent tegen ruitschade, betaalt u gewoonlijk alleen het eigen risico.

    Nadat u een afspraak hebt gemaakt, bellen wij u binnen 24 uur terug. We kunnen u dan precies vertellen wat de eventuele kosten zijn.

  • Kan ik veilig verder rijden?

    Op basis van wat u ons verteld heeft, is het wellicht niet veilig om door te rijden tot de achterruit is vervangen.

    Als u het risico van verdere schade of inbraak niet wilt lopen, dan kunt u ons bellen op 088-0406126. We kunnen u dan vaak dezelfde dag nog helpen.

Wilt u ons nog iets vertellen over de schade? (niet verplicht)

Opmerking (niet verplicht)

160 tekens over


Sluiten

Het is makkelijker als we even direct contact met u hebben

We helpen u graag verder met het maken van een afspraak. U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen op 088-0406126.

Natuurlijk kunt u ook naar een Carglass® vestiging bij u in de buurt komen.

Een ogenblik alstublieft…

Glas Garant LogoFOWCA LogoUw afspraakUw ruitschadeHoeveel kost het?Break
Bestaande afspraak?VestigingenOver Carglass®Contact
CARGLASS® PRIVACYBELEID  /  Cookies  /  Algemene voorwaarden Carglass B.V. (Versie 1 september 2013)  /  Toegankelijkheid  /  Gebruiksvoorwaarden  /  Colofon  /  Sitemap  /  Zoeken
© Carglass BV 2014
CARGLASS® en het logo zijn geregistreerde merken van Belron S.A. en haar dochtervennootschappen.