Vacature

Werken bij Carglass? Bekijk al onze vacatures!

Onze klanten beoordelen onze service met 4.6/5 (gebaseerd op 23,132 beoordelingen)

Mijn Afspraak

Hoe kan ik een afspraak maken voor ruitschade en welke gegevens zijn nodig?

Klik hier om online eenvoudig binnen 5 minuten een afspraak te maken.

Voor het maken van een afspraak hebben wij alleen uw kenteken en contactgegevens nodig. Daarnaast willen we natuurlijk het een en ander weten over de ruitschade. Wij regelen verder alles met uw verzekerings- of leasemaatschappij. U hoeft hiervoor geen contact op te nemen met uw maatschappij. Na het maken van de afspraak controleren wij voor u waar en hoe u verzekerd bent. Bent u verzekerd tegen ruitschade? Dan betaalt u meestal niets. Bent u niet verzekerd tegen ruitschade? Dan ziet u in de MijnCarglass omgeving wat de kosten zullen zijn. U kunt na het maken van de afspraak altijd vrijblijvend en gemakkelijk de afspraak annuleren.

Hoe kan ik mijn huidige afspraak inzien, wijzigen of annuleren?

Uw huidige afspraak kunt u inzien via MijnCarglass
Via deze omgeving plant u gemakkelijk zelf een nieuwe tijd, datum of locatie.
Weet u de datum en/of tijdstip van uw huidige afspraak niet meer? Ook dat vindt u terug in MijnCarglass. Daarnaast is deze informatie ook terug te vinden in uw bevestigingsmail.

Het annuleren van de afspraak kunt u ook gemakkelijk zelf regelen via MijnCarglass. 

Voor het inzien, wijzigen of annuleren van uw afspraak hoeft u dus niet te bellen. Laat het ons a.u.b. wel weten via MijnCarglass. 

Kan ik mijn auto in de ochtend brengen en einde van de dag weer ophalen?

Ja hoor, binnen onze openingstijden is dit mogelijk. Houd hierbij ook rekening met de intake samen met onze monteur (+/- 20 minuten).

Kan ik gebruik maken van een leenfiets tijdens een herstelling of vervanging?

Ja, dat kan! U kunt gebruik maken van onze gratis leenfietsen. Reserveren is niet nodig. 
 

Is de bestelde ruit voor mijn auto al binnen?

U kunt ervan uitgaan dat uw ruit altijd op tijd binnen is, als dit niet zo is nemen wij even contact met u op. Al onze ruiten komen vanuit ons distributiecentrum in Bilzen. Het bevoorraadt alle Nederlandse Carglass vestigingen, maar ook de filialen in België, Duitsland, Luxemburg, Denemarken, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Hongarije en Griekenland. Daarmee zijn zij binnen Carglass®/Belron het grootste magazijn voor autoruiten en glastoebehoren ter wereld.

Mijn schade

Hoe lang duurt reparatie of vervanging van ruitschade?

Een HPX4®-ruitreparatie duurt maximaal 60 minuten. Voor reparatie kunt u bijna altijd snel geholpen worden op onze vestigingen. We vragen u hiervoor wel vooraf een afspraak te maken om ons te laten weten wanneer u komt. Onder het genot van een kop koffie kunt u in onze wachtruimte gebruik maken van gratis wifi om bijvoorbeeld te werken of te ontspannen. U kunt natuurlijk ook even meekijken hoe onze servicemonteur uw ruit herstelt.

Een ruitvervanging duurt ongeveer 2 uur (inclusief 60 min. droogtijd), afhankelijk van het merk en model van uw auto en het type ruit.

Is reparatie bij ruitschade altijd nodig?

Bij Carglass® zeggen we altijd: voorkomen is beter dan genezen. Sterretjes kleiner dan een € 2,- muntstuk kunnen we bij Carglass® meestal repareren met onze speciale HPX4®-hars. Rijd dus niet te lang verder met een sterretje in uw ruit. Een sterretje in uw voorruit kan op ieder moment een barst worden. Zeker met vorst en het gebruik van de verwarming. We raden daarom aan om het sterretje in uw voorruit snel te laten repareren.

Kan Carglass® alle ruiten vervangen?

Carglass® vervangt iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto. Met uitzondering van voertuigen boven de 3000 kg. Hiermee bedoelen we voertuigen waar rijbewijs C of hoger voor nodig is, integrale campers of voertuigen boven de 3000 kg.

Zijn de ruiten die Carglass® plaatst origineel?

Bij Carglass® gebruiken we alleen ruiten die zijn geproduceerd volgens de kwaliteitsnormen van de auto-industrie en die van dezelfde leveranciers komen die ook de autofabrikanten voorzien van ruiten. Dit betekent dat de ruit die we monteren dezelfde hoge kwaliteit heeft als de oorspronkelijke ruit.

Moet ik een nieuwe milieusticker of tolvignet kopen na een voorruit vervanging?

De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Voor een vervangende ruit dient u dus een nieuwe milieusticker aan te schaffen. Mogelijk is dit gedekt door uw verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij uw verzekeraar.

Een tolvignet opnieuw gebruiken is helaas niet toegestaan. Bij een vervangende ruit zult u een nieuw tolvignet moeten halen.

Waarom is het sterretje na reparatie nog zichtbaar?

Het doel van onze HPX4®-ruitreparatie is ervoor zorgen dat uw ruit weer sterk is, zodat u hiermee veilig de weg op kunt. Het kan hierdoor voorkomen dat de schade nog in lichte mate zichtbaar blijft. Met onze HPX4®-ruitreparatie heeft u echter de garantie dat uw ruit weer in zijn volledige sterkte hersteld is.

Waarom wordt een sterretje aan de bestuurderskant niet gerepareerd?

Een sterretje aan de bestuurderskant wordt gerepareerd wanneer deze kleiner is dan 1 cm en meer dan 3 cm van de rand van de ruit zit. Is de ster groter of zit deze direct in het gezichtsveld, adviseren we de ruit te vervangen. Een ster in het gezichtsveld kan, ook nadat deze gerepareerd is, hinderlijk zijn omdat je altijd een restzichtbaarheid houdt van de gerepareerde ster. Bij de beoordeling of een ruitreparatie is toegestaan houdt onze monteur rekening met de meest recente APK-normen, FOCWA-normen en de herstel-voorwaarden op de opdrachtbon.

Wat moet ik doen als een gerepareerd sterretje alsnog doorscheurt?

Natuurlijk doen wij er bij een sterreparatie alles aan om ervoor te zorgen dat uw ruit weer op volledige sterkte is. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een gerepareerde ster alsnog doorscheurt. Zo’n scheur kan hinderlijk zijn, zowel voor de bestuurder als de bijrijder. Neem, bij het doorscheuren van een door Carglass® gerepareerde ruitschade, altijd contact met ons op. Onze monteurs op de vestigingen zullen ervoor zorgen dat de ruit vervangen wordt. De mogelijk eerder betaalde kosten voor de reparatie worden in mindering gebracht op de vervanging. U hoeft dus geen dubbele kosten te betalen. Bent u verzekerd tegen ruitschade? Dan betaalt u meestal niets.

Kan Carglass® krassen of putjes op mijn ruit ook repareren?

Indien u een putje in uw ruit heeft, kan het zijn dat we deze kunnen repareren. Dit doen we op dezelfde manier als onze sterreparaties, met HPX4®-hars. Onze monteurs zullen in het geval van putjes in de ruit, per situatie beoordelen of een reparatie mogelijk is. Krassen in de ruit kunnen we helaas niet voor u repareren.

Kan Carglass® mijn ruitschade ook bij mij thuis repareren?

Een sterreparatie met HPX4®-hars kan alleen op onze vestigingen. Gaat het om een voorruitvervanging, dan kunnen we deze in enkele gevallen wel bij u thuis doen. Dit is afhankelijk van uw type voorruit en uw auto. Wilt u controleren of we uw autoruit thuis kunnen vervangen? Vul dan uw gegevens in en maak direct een afspraak.

Kan ik ook in de avond of in de nacht geholpen worden?

Als u te maken krijgt met een inbraak in uw auto en de ruiten zijn beschadigd, dan kunt u te allen tijde contact opnemen met Carglass®. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Heeft u dringend hulp nodig? Bel dan op 085-208 01 17.

Er is een probleem met de geplaatste ruit. Wat kan ik doen?

Neem in dit geval altijd contact met ons op. U kunt ons bellen op 085-208 26 72. We denken graag met u mee en maken graag een afspraak voor u om het technische probleem te bekijken.

Betaling & Kosten

Hoe kan ik betalen?

Bij een Carglass® vestiging kunt u uitsluitend met pin betalen.

Wat zijn de kosten voor mijn ruit vervanging?

De kosten van de vervanging van uw voorruit zijn afhankelijk van uw type auto en de ruit die wij daarin plaatsen. Natuurlijk kan het ook zijn dat u hiervoor verzekerd bent. Om het snelst een prijsindicatie te ontvangen kunt u uw gegevens invullen via onze website. Hiermee maakt u een geheel vrijblijvende afspraak. Wij controleren hierna hoe u verzekerd bent en de kosten worden weergegeven op MijnCarglass.

Wat zijn de kosten voor mijn ster-reparatie?

Een sterreparatie bij onze professionele monteurs kost € 94,10. Natuurlijk kan het ook zijn dat u hiervoor verzekerd bent. Om het snelst een prijsindicatie te ontvangen kunt u uw gegevens invullen via onze website. Hiermee maakt u een geheel vrijblijvende afspraak. Wij controleren hierna hoe u verzekerd bent en de kosten worden weergegeven op MijnCarglass, mochten er voor u kosten zijn voor de reparatie.

Ik heb een vraag over mijn ontvangen factuur of betaling.

Hiervoor kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Schadedatum en/of schadeoorzaak is niet juist.

Hiervoor kunt u een mail sturen naar customerservice@carglass.nl. Graag in de mail uw naam en kenteken vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Ik heb een vraag over de BTW

Als zakelijk klant kan uw polis inclusief of exclusief BTW zijn opgesteld. Als u exclusief BTW verzekerd bent dient u de BTW aan Carglass® te voldoen en kunt u deze terugvorderen bij de Belastingdienst. De BTW betaalt u altijd over het gehele factuurbedrag. Heeft u andere vragen over de BTW dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord.

Welke garantie biedt Carglass®?

Klik hier om alles te lezen over onze garantievoorwaarden.

Verzekering

Hoe/waar ben ik verzekerd voor ruitschade?

Carglass® werkt samen met vrijwel alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland. Vraagt u zich af of u verzekerd bent tegen ruitschade? U hoeft hiervoor geen contact op te nemen met uw verzekeraar of leasemaatschappij. Maak eenvoudig online een afspraak en wij controleren hoe en of u verzekerd bent voor ruitschade. Na het maken van de afspraak ziet u dit terug in de Mijn Carglass omgeving. 

Hoe lang duurt het voordat mijn gegevens bij mijn verzekeraar gecontroleerd zijn?

Omdat Carglass® samenwerkt met bijna alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kunnen we u in de meeste gevallen direct informeren over uw verzekering en de eventuele kosten van uw reparatie. Voor partijen waar we de informatie niet direct beschikbaar hebben, streven we ernaar om voor uw afspraak moment al uw gegevens compleet te hebben. U ontvangt van ons een e-mail wanneer we uw informatie hebben bijgewerkt in MijnCarglass.

Moet ik een eigen risico betalen?

Sommige verzekeringsmaatschappijen hanteren een eigen risico. Dan kan ook bij ruitschade gelden. Voor het repareren van een sterretje met onze HPX4®-hars hoeft u meestal geen eigen risico te betalen. Als het nodig is om de gehele ruit te vervangen, dan hanteren sommige verzekeringsmaatschappijen een eigen risico. Na het maken van de afspraak checken wij dit voor u bij uw maatschappij. De mogelijke kosten die u moet betalen, ziet u dan in onze MijnCarglass omgeving. Indien gewenst kunt u de afspraak kosteloos annuleren of wijzigen.

Moet ik mijn verzekerings- of leasemaatschappij inlichten bij ruitschade?

Nee, dat is niet nodig. Carglass® werkt samen met vrijwel alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland. Wij nemen contact op met uw maatschappij en regelen al het papierwerk voor u. Als u verzekerd bent voor ruitschade, hoeft u ons meestal niets te betalen.

ADAS rijhulpsystemen

Hoe lang duurt een ruitvervanging, inclusief het ADAS herkalibreren? (rijhulpsystemen)

Wanneer uw voorruit rijhulpsystemen bevat, dienen deze opnieuw ingesteld te worden voor uw veiligheid. Het vervangen van uw voorruit kost daardoor mogelijk meer tijd. Houdt u rekening met gemiddeld 2,5 uur. Daarnaast kan er met uw auto gereden worden om het rijhulpsysteem te testen.

Waar moet ik rekening mee houden bij ADAS herkalibratie?

Zorg dat uw tank vol en/of uw accu opgeladen is en dat uw banden voldoende opgepompt te zijn. Alleen dan kan Carglass® garanderen dat uw rijhulpsystemen op de juiste wijze opnieuw worden ingesteld. Meer informatie vindt u hier.

Kan Carglass® mijn ADAS-camera herkalibreren in geval van ruitvervanging?

Ja. Kalibratie van uw ADAS-camera is zelfs essentieel na een ruitvervanging. Carglass® is het eerste ruitschadeherstelbedrijf in Nederland dat ADAS-systemen kan kalibreren na een ruitvervanging. Wij kunnen garanderen dat alle klanten die een rijhulpsysteem in de auto hebben ook na een ruitvervanging weer veilig aan het verkeer kunnen deelnemen.

Overige services en producten

Wanneer zijn ruitenwissers aan vervanging toe?

Er zijn een aantal factoren waaraan u kunt merken dat uw ruitenwissers niet meer optimaal werken en waarschijnlijk aan vervanging of reparatie toe zijn. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw nieuwe ruitenwissers.

Hoe werkt het aanbrengen van nano coating op mijn voorruit?

Met Nano coating wordt er een fluorpolymeerproduct op de ruit geplaatst. Hierdoor zal het water wat op de voorruit terecht komt niet langzaam naar beneden druipen, maar samen parelen en wegrollen. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw Nano coating.

Hoe werkt het laten blinderen van mijn autoruiten?

Voor het maken van een afspraak voor het blinderen van uw autoruiten raden we aan om eerst via onze handige online tool te bepalen welk type autoruitfolie u nodig heeft en vervolgens via diezelfde tool de afspraak te maken. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw autoruitfolie.

Wat kosten nieuwe ruitenwissers?

De kosten voor Bosch ruitenwissers zijn € 59,- per set inclusief gratis montage.

Welke ruitenwissers plaatst Carglass®?

Als u nieuwe ruitenwissers koopt, dan wilt u wel zeker zijn van kwaliteit. Carglass® plaatst daarom altijd ruitenwissers van Bosch. Deze ruitenwissers zijn in staat om de vorm van elk type voorruit perfect te volgen, waardoor u een optimale wisdruk ervaart. Daarnaast zijn deze ruitenwissers beter bestand tegen wisselende temperaturen, waardoor de ruitenwissers langer meegaan.

Contact opnemen

Contact

Contact klantenservice

U kunt ons bellen 088-0406123. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

parapluutje voor mobiele service 3

Autoruitschade in het buitenland?

Carglass® helpt u graag.
Via het telefoonnummer +31(0)88-0406406 regelen onze service adviseurs alles voor u.

Carglass vlaggen

Vestiging in de buurt

Carglass® heeft 56 vestigingen verspreid door heel Nederland. Hierdoor is er altijd een vestiging bij u in de buurt.