Afspraak maken

Veelgestelde vragen

Wilt u uw afspraak wijzigen?

Dit kunt u eenvoudig online doen via MijnCarglass.nl. Een telefoontje is niet nodig.

Hoe/waar ben ik verzekerd?
Carglass® werkt samen met vrijwel alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland. Wanneer u onze hulp nodig heeft, hoeft u alleen maar een afspraak met ons te maken. Wij regelen alles met uw verzekerings- of leasemaatschappij.

Wat is het dichtstbijzijnde service center voor mij?
Klik hier om het dichtstbijzijnde service center en de openingstijden te vinden.

Wat zijn de openingstijden van jullie service centers?
Klik hier om de openingstijden van onze service centers te vinden.

Kunnen jullie ook naar mij komen?
Dat kan, maar met hetzelfde gemak helpen wij u op een Carglass® vestiging waar u onder het genot van een kop koffie gebruik kunt maken van gratis wifi om bijvoorbeeld te werken of te ontspannen. U kunt natuurlijk ook even meekijken hoe onze service monteur uw ruit herstelt. Maak een afspraak voor reparatie of vervanging waar het u het beste uitkomt.

Zijn de ruiten die Carglass® plaatst origineel?
Bij Carglass® gebruiken we alleen ruiten die zijn geproduceerd volgens de kwaliteitsnormen van de auto industrie en die van dezelfde leveranciers komen die ook de auto fabrikanten voorzien van ruiten. Dit betekent dat de ruit die we monteren dezelfde hoge kwaliteit heeft als de oorspronkelijke ruit.

Hoe kan ik betalen?
Bij een Carglass® service center kunt u met pin of contant betalen. Bij een afspraak op locatie kunt u met uw pinpas direct en veilig betalen aan onze service monteur.

Ik wil mijn afspraak annuleren, hoe doe ik dat ?
Wanneer u uw afspraak wilt annuleren, kunt u ons bellen op 088-0406005. Onze service adviseurs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar en zij helpen u graag verder.

Welke vacatures heeft Carglass® momenteel?
Klik hier om onze vacatures te bekijken.

Ik heb een klacht
U kunt uw klacht hier melden.

Uw afspraak

Is mijn ruit die besteld moest worden al binnen?
Zodra uw ruit binnen is nemen we contact met u op.

Kan ik mijn auto 10 minuten eerder afleveren?
Ja hoor, zo lang het service center geopend is is dit geen probleem.

Ik weet de datum en/of het tijdstip van mijn afspraak niet meer.
Als u een bevestigingsmail van ons heeft ontvangen dan staat hier de datum en tijd van de afspraak in. Zo niet, neem dan even contact met ons op via 088-0406123.

Ik heb een afspraak op locatie, hoe laat komt de servicemonteur?
U ontvangt de avond voor de afspraak een sms met een specifiek tijdsblok. De servicemonteur belt ook altijd even voordat hij arriveert bij de afspraak.

Biedt Carglass® gratis vervangend vervoer aan?
Vervangend vervoer is bij Carglass® niet nodig aangezien we u ook graag thuis, op uw werk of ergens anders helpen. Maak een afspraak voor reparatie of vervanging waar het u het beste uitkomt. Al onze service centers beschikken over een leenfiets en gratis wifi.

Hoe kan ik een afspraak maken?
Klik hier om online eenvoudig binnen 5 minuten een afspraak maken.

Kan ik mijn auto in de ochtend brengen en einde van de dag weer ophalen?
Ja, zo lang het service center geopend is is dit geen probleem.

Komen jullie mijn auto ophalen en vervolgens weer terugbrengen?
Dit is niet nodig aangezien we u ook graag thuis, op uw werk of ergens anders helpen. Maak een afspraak voor reparatie of vervanging waar het u het beste uitkomt. Al onze service centers beschikken over een leenfiets en gratis wifi.

Kan ik ook in de avond of in de nacht geholpen worden?
Indien u te maken krijgt met een inbraak in uw auto en de ruiten zijn beschadigd, dan kunt u te allen tijde contact opnemen met Carglass®. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Met de inbraakschadeservice van Carglass® helpen we u dan binnen 1 uur in het geval van zij- en/of achterruitschade.

Kan de service monteur naar mij toe komen? Zo ja, is dit gratis?
We helpen u graag thuis, op uw werk of ergens anders waar het u het beste uitkomt. Als u verzekerd bent tegen ruitschade is dit meestal gratis. Klik hier voor meer informatie.

Kan ik gebruik maken van een leenauto?
Dit is niet nodig aangezien we u ook graag thuis, op uw werk of ergens anders helpen. Maak een afspraak voor reparatie of vervanging waar het u het beste uitkomt. Al onze service centers beschikken over een leenfiets en gratis wifi.

Welke papieren moet ik meenemen naar de afspraak?
U hoeft niets mee te nemen naar de afspraak. 

Hoe lang duurt een sterreparatie?
Een HPX3®-ruitreparatie duurt ongeveer 30 minuten per reparatie.

Ik heb geen bevestigend sms bericht ontvangen, hoe laat kan ik de monteur morgen verwachten?
Bij een afspraak op locatie ontvangt u op de avond voor de afspraak tussen 19:00 en 22:00 een sms. Heeft u deze niet ontvangen, bel dan even met 088-0406123. Onze service adviseurs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Hoe lang duurt een ruitvervanging ?
Een ruitvervanging duurt ongeveer 2 uur (inclusief 60 min. droogtijd), afhankelijk van het merk en model van uw auto en het type ruit.

Ruitschade

Kan Carglass® alle ruiten vervangen?
Carglass® vervangt iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto.

Hoe repareert Carglass® mijn ruit ?
Lees hier alles over hoe Carglass® uw ruit repareert.

Zijn de ruiten die Carglass® plaatst origineel?
Bij Carglass® gebruiken we alleen ruiten die zijn geproduceerd volgens de kwaliteitsnormen van de auto industrie en die van dezelfde leveranciers komen die ook de auto fabrikanten voorzien van ruiten. Dit betekent dat de ruit die we monteren dezelfde hoge kwaliteit heeft als de oorspronkelijke ruit.

Wanneer zijn ruitenwissers aan vervanging toe?
Er zijn een aantal factoren waaraan u kunt merken dat uw ruitenwissers niet meer optimaal werken en waarschijnlijk aan vervanging of reparatie toe zijn. Klik hier voor meer informatie of kom langs bij een Carglass® service center voor een vrijblijvend advies – een afspraak is niet nodig.

Milieusticker en ruitvervanging
De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Voor een vervangende ruit dient u dus een nieuwe milieusticker aan te schaffen. Mogelijk is dit gedekt door uw verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij uw verzekeraar.

Tolvignet en ruitvervanging
Een tolvignet opnieuw gebruiken is helaas niet toegestaan. Bij een vervangende ruit zult u een nieuw tolvignet moeten halen.

Factuur / betaling

Ik ben niet verzekerd, hoe kan ik betalen?
Bij een Carglass® service center kunt u met pin of contant betalen. Bij een afspraak op locatie kunt u met uw pinpas direct en veilig betalen aan onze service monteur.

Ik heb direct betaald (contant/Pin) maar heb nu toch een factuur ontvangen
Dan kunt u contact opnemen met ons via 088-04 06 123

Ik heb een factuur ontvangen maar het betreft een leaseauto
Dan kunt u contact opnemen met ons via 088-04 06 123

Ik heb een factuur ontvangen maar ik ben niet meer de berijder
Dan kunt u contact opnemen met ons via 088-04 06 123

Ik heb een vraag over de artikelen vermeld op mijn factuur
Dan kunt u contact opnemen met ons via 088-04 06 123

Het kenteken op mijn factuur klopt niet
Dan kunt u contact opnemen met ons via 088-04 06 123

Schadedatum en/of schadeoorzaak is niet juist
Dan kunt u een mail sturen naar aftersales@carglass.nl. Graag in de mail uw naam en kenteken vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons

Ik heb de betaling overgemaakt maar ik heb toch een herinnering ontvangen
Heeft u een vraag over uw betaling dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

De naam en adresgegevens kloppen niet op mijn factuur
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Ik heb een terugstorting niet ontvangen
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Het eigen risico op mijn factuur klopt niet
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Ik heb geen credit nota ontvangen
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Ik wil graag een kopie factuur ontvangen
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

De verzekeringsgegevens kloppen niet op mijn factuur
Dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.

Ik heb een vraag over de BTW
Als zakelijk klant kan uw polis inclusief of exclusief BTW zijn opgesteld. Indien u exclusief BTW verzekerd bent dient u de BTW aan Carglass te voldoen en kunt u deze terugvorderen bij de Belastingdienst. De BTW betaalt u altijd over het gehele factuurbedrag. Heeft u andere vragen over de BTW dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord.

Garantie / Klacht

Welke garantie biedt Carglass®?
Klik hier om alles te lezen over onze garantievoorwaarden.

Er loopt sinds het vervangen van de ruit water naar binnen (technische klachten)
Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde service center. Een afspraak is niet nodig. Zij helpen u graag verder.

Onze klanten beoordelen onze service met

4.7 / 5

Gebaseerd op 12485
beoordelingen


Lees alle beoordelingen



Online afspraak

U kunt hier snel en eenvoudig online een afspraak maken

Maak afspraak


Zoek vestiging

Wij helpen u graag op een van onze vestigingen. Er is er altijd een bij u in de buurt. 

Zoek vestiging