Snel navigeren naar:
Mijn Afspraak
Klik hier om online eenvoudig binnen 5 minuten een afspraak te maken.
Voor het maken van een afspraak hebben wij alleen uw kenteken en contactgegevens nodig. Daarnaast willen we natuurlijk het een en ander weten over de ruitschade. Wij regelen verder alles met uw verzekerings- of leasemaatschappij. U hoeft hiervoor geen contact op te nemen met uw maatschappij. Na het maken van de afspraak controleren wij voor u waar en hoe u verzekerd bent. Bent u verzekerd tegen ruitschade? Dan betaalt u meestal niets. Bent u niet verzekerd tegen ruitschade? Dan ziet u in de Mijn Carglass omgeving wat de kosten zullen zijn. U kunt na het maken van de afspraak altijd vrijblijvend en gemakkelijk de afspraak annuleren.
Uw huidige afspraak kunt u inzien via Mijn Carglass.
Via deze omgeving plant u gemakkelijk zelf een nieuwe tijd, datum of locatie.
Weet u de datum en/of tijdstip van uw huidige afspraak niet meer? Ook dat vindt u terug in Mijn Carglass. Daarnaast is deze informatie ook terug te vinden in uw bevestigingsmail.
Het annuleren van de afspraak kunt u ook gemakkelijk zelf regelen via Mijn Carglass.
Voor het inzien, wijzigen of annuleren van uw afspraak hoeft u dus niet te bellen. Laat het ons a.u.b. wel weten via de Mijn Carglass omgeving.
Ja hoor, binnen onze openingstijden is dit mogelijk. Houd hierbij ook rekening met de intake samen met onze monteur (+/- 20 minuten).
Ja, dat kan! U kunt gebruik maken van onze gratis leenfietsen. Reserveren is niet nodig.
U kunt ervan uitgaan dat uw ruit altijd op tijd binnen is, als dit niet zo is nemen wij even contact met u op. Al onze ruiten komen vanuit ons distributiecentrum in Bilzen. Het bevoorraadt alle Nederlandse Carglass Service Centers, maar ook de filialen in België, Duitsland, Luxemburg, Denemarken, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Hongarije en Griekenland. Daarmee zijn zij binnen Carglass®/Belron het grootste magazijn voor autoruiten en glastoebehoren ter wereld.
U hoeft geen (verzekerings)papieren mee te nemen naar de afspraak. Neem voor de zekerheid wel altijd uw rijbewijs en groene kaart mee.
Mijn schade
Een HPX4®-ruitreparatie duurt maximaal 60 minuten. Voor reparatie kunt u bijna altijd snel geholpen worden op onze vestigingen. We vragen u hiervoor wel vooraf een afspraak te maken om ons te laten weten wanneer u komt. Onder het genot van een kop koffie kunt u in onze wachtruimte gebruik maken van gratis wifi om bijvoorbeeld te werken of te ontspannen. U kunt natuurlijk ook even meekijken hoe onze servicemonteur uw ruit herstelt.
Een ruitvervanging duurt ongeveer 2 uur (inclusief 60 min. droogtijd), afhankelijk van het merk en model van uw auto en het type ruit.
Met een klein sterretje in uw voorruit kunt u in principe gewoon veilig blijven rijden. Het is echter wel verstandig het sterretje tijdig te laten repareren om een barst te voorkomen. Als het sterretje namelijk doorscheurt tot een barst, is vervanging noodzakelijk. Een reparatie duurt slechts 30 minuten, is 5 keer goedkoper en veroorzaakt minder CO2-uitstoot dan een vervanging.
Heeft u een barst of scheur in de voorruit? Dan is het voor uw eigen veiligheid wel verstandig de voorruit zo snel mogelijk te laten vervangen. De voorruit bepaalt namelijk 30% van de stevigheid van de carrosserie.
Een gebroken zijruit of achterruit laat u ook het best zo snel mogelijk vervangen. Deze ruiten verbrijzelen volledig waardoor u de auto niet meer veilig kan afsluiten en de auto ook blootgesteld wordt aan verschillende weersomstandigheden. Carglass® kan bij een kapotte zij- of achterruit tijdelijk plexiflas aanbrengen zodat u weer veilig aan het verkeer kan deelnemen in afwachting van uw nieuwe ruit.
Bij Carglass® zeggen we altijd: voorkomen is beter dan genezen. Sterretjes kleiner dan een € 2,- euro muntstuk kunnen we bij Carglass® meestal repareren met onze speciale HPX4®-hars. Rijd dus niet te lang verder met een sterretje in uw ruit. Een sterretje in uw voorruit kan op ieder moment een barst worden. Zeker met vorst en het gebruik van de verwarming. We raden daarom aan om het sterretje in uw voorruit snel te laten repareren. Als u verzekerd bent voor ruitschade dan is reparatie voor u meestal gratis!
Carglass® vervangt iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto. Met uitzondering van voertuigen boven de 3000 kg. Hiermee bedoelen we voertuigen waar rijbewijs C of hoger voor nodig is, integrale campers of voertuigen boven de 3000 kg.
Bij Carglass® gebruiken we alleen ruiten die zijn geproduceerd volgens de kwaliteitsnormen van de auto-industrie en die van dezelfde leveranciers komen die ook de autofabrikanten voorzien van ruiten. Dit betekent dat de ruit die we monteren dezelfde hoge kwaliteit heeft als de oorspronkelijke ruit.
De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Voor een vervangende ruit dient u dus een nieuwe milieusticker aan te schaffen. Mogelijk is dit gedekt door uw verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij uw verzekeraar.
Een tolvignet opnieuw gebruiken is helaas niet toegestaan. Bij een vervangende ruit zult u een nieuw tolvignet moeten halen.
Het doel van onze HPX4®-ruitreparatie is ervoor zorgen dat uw ruit weer sterk is, zodat u hiermee veilig de weg op kunt. Het kan hierdoor voorkomen dat de schade nog in lichte mate zichtbaar blijft. Met onze HPX4®-ruitreparatie heeft u echter de garantie dat uw ruit weer in zijn volledige sterkte hersteld is.
Een sterretje aan de bestuurderskant wordt gerepareerd wanneer deze kleiner is dan 1 cm en meer dan 3 cm van de rand van de ruit zit. Is de ster groter of zit deze direct in het gezichtsveld, adviseren we de ruit te vervangen. Een ster in het gezichtsveld kan, ook nadat deze gerepareerd is, hinderlijk zijn omdat je altijd een restzichtbaarheid houdt van de gerepareerde ster. Bij de beoordeling of een ruitreparatie is toegestaan houdt onze monteur rekening met de meest recente APK-normen, FOCWA-normen en de herstel-voorwaarden op de opdrachtbon.
Natuurlijk doen wij er bij een sterreparatie alles aan om ervoor te zorgen dat uw ruit weer op volledige sterkte is. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een gerepareerde ster alsnog doorscheurt. Zo’n scheur kan hinderlijk zijn, zowel voor de bestuurder als de bijrijder. Neem, bij het doorscheuren van een door Carglass® gerepareerde ruitschade, altijd contact met ons op. Onze monteurs op de Service Centers zullen ervoor zorgen dat de ruit vervangen wordt. De mogelijk eerder betaalde kosten voor de reparatie worden in mindering gebracht op de vervanging. U hoeft dus geen dubbele kosten te betalen. Bent u verzekerd tegen ruitschade? Dan betaalt u meestal niets.
Indien u een putje in uw ruit heeft, kan het zijn dat we deze kunnen repareren. Dit doen we op dezelfde manier als onze sterreparaties, met HPX4-hars. Onze monteurs zullen in het geval van putjes in de ruit, per situatie beoordelen of een reparatie mogelijk is. Krassen in de ruit kunnen we helaas niet voor u repareren.
Een sterreparatie met HPX4-hars kan alleen op onze service centers. Gaat het om een voorruitvervanging, dan kunnen we deze in enkele gevallen wel bij u thuis doen. Dit is afhankelijk van uw type voorruit en uw auto. Wilt u controleren of we uw autoruit thuis kunnen vervangen? Vul dan uw gegevens in en maak direct een afspraak.
Als u te maken krijgt met een inbraak in uw auto en de ruiten zijn beschadigd, dan kunt u te allen tijde contact opnemen met Carglass®. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Heeft u dringend hulp nodig? Bel dan op 085-208 01 17.
Neem in dit geval altijd contact met ons op. U kunt ons bellen op 085-208 26 72. We denken graag met u mee en maken graag een afspraak voor u om het technische probleem te bekijken.
Betaling & Kosten
Bij een Carglass® service center kunt u uitsluitend met pin betalen.
De kosten van de vervanging van uw voorruit zijn afhankelijk van uw type auto en de ruit die wij daarin plaatsen. Natuurlijk kan het ook zijn dat u hiervoor verzekerd bent. Om het snelst een prijsindicatie te ontvangen kunt u uw gegevens invullen via onze website. Hiermee maakt u een geheel vrijblijvende afspraak. Wij controleren hierna hoe u verzekerd bent en de kosten worden weergegeven op MijnCarglass.
Een sterreparatie bij onze professionele monteurs kost € 94,10. Natuurlijk kan het ook zijn dat u hiervoor verzekerd bent. Om het snelst een prijsindicatie te ontvangen kunt u uw gegevens invullen via onze website. Hiermee maakt u een geheel vrijblijvende afspraak. Wij controleren hierna hoe u verzekerd bent en de kosten worden weergegeven op MijnCarglass, mochten er voor u kosten zijn voor de reparatie.
Hiervoor kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.
Hiervoor kunt u een mail sturen naar customerservice@carglass.nl. Graag in de mail uw naam en kenteken vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord van ons.
Als zakelijk klant kan uw polis inclusief of exclusief BTW zijn opgesteld. Als u exclusief BTW verzekerd bent dient u de BTW aan Carglass te voldoen en kunt u deze terugvorderen bij de Belastingdienst. De BTW betaalt u altijd over het gehele factuurbedrag. Heeft u andere vragen over de BTW dan kunt u een mail sturen naar debiteuren@carglass.nl. Graag in de mail uw naam, kenteken en het factuurnummer vermelden. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een antwoord.
Klik hier om alles te lezen over onze garantievoorwaarden.
Verzekering
Carglass® werkt samen met vrijwel alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland. Vraagt u zich af of u verzekerd bent tegen ruitschade? U hoeft hiervoor geen contact op te nemen met uw verzekeraar of leasemaatschappij. Maak eenvoudig online een afspraak en wij controleren hoe en of u verzekerd bent voor ruitschade. Na het maken van de afspraak ziet u dit terug in de Mijn Carglass omgeving.
Omdat Carglass® samenwerkt met bijna alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kunnen we u in de meeste gevallen direct informeren over uw verzekering en de eventuele kosten van uw reparatie. Voor partijen waar we de informatie niet direct beschikbaar hebben, streven we ernaar om voor uw afspraak moment al uw gegevens compleet te hebben. U ontvangt van ons een e-mail wanneer we uw informatie hebben bijgewerkt in MijnCarglass.
Met een WA-verzekering bent u niet gedekt voor ruitschade. U heeft minimaal een beperkt- of volledig-casco autoverzekering nodig wilt u hiervoor verzekerd zijn. Heeft u deze verzekering niet? Dan is het niet aan te raden om enkel voor ruitschade zo’n verzekering af te sluiten. Uw verzekeringskosten zullen hierdoor namelijk vrij snel omhoog schieten.
Het claimen van ruitschade heeft geen gevolgen voor uw no-claim korting en het aantal schadevrije jaren. Uw premie zal dus niet omhoog gaan als u ruitschade laat vergoeden.
Sommige verzekeringsmaatschappijen hanteren een eigen risico. Dan kan ook bij ruitschade gelden. Voor het repareren van een sterretje met onze HPX4-hars hoeft u meestal geen eigen risico te betalen. Als het nodig is om de gehele ruit te vervangen, dan hanteren sommige verzekeringsmaatschappijen een eigen risico. Na het maken van de afspraak checken wij dit voor u bij uw maatschappij. De mogelijke kosten die u moet betalen, ziet u dan in onze MijnCarglass omgeving. Indien gewenst kunt u de afspraak kosteloos annuleren of wijzigen.
Nee, dat is niet nodig. Carglass® werkt samen met vrijwel alle verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland. Wij nemen contact op met uw maatschappij en regelen al het papierwerk voor u. Als u verzekerd bent voor ruitschade, hoeft u ons meestal niets te betalen.
ADAS rijhulpsystemen
Wanneer uw voorruit rijhulpsystemen bevat, dienen deze opnieuw ingesteld te worden voor uw veiligheid. Het vervangen van uw voorruit kost daardoor mogelijk meer tijd. Houdt u rekening met gemiddeld 2,5 uur. Daarnaast kan er met uw auto gereden worden om het rijhulpsysteem te testen.
Zorg dat uw tank vol en/of uw accu opgeladen is en dat uw banden voldoende opgepompt te zijn. Alleen dan kan Carglass® garanderen dat uw rijhulpsystemen op de juiste wijze opnieuw worden ingesteld. Meer informatie vindt u hier.
Ja. Kalibratie van uw ADAS-camera is zelfs essentieel na een ruitvervanging. Carglass® is het eerste ruitschadeherstelbedrijf in Nederland dat ADAS-systemen kan kalibreren na een ruitvervanging. Wij kunnen garanderen dat alle klanten die een rijhulpsysteem in de auto hebben ook na een ruitvervanging weer veilig aan het verkeer kunnen deelnemen.
Overige services en producten
Er zijn een aantal factoren waaraan u kunt merken dat uw ruitenwissers niet meer optimaal werken en waarschijnlijk aan vervanging of reparatie toe zijn. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw nieuwe ruitenwissers.
Met Nano coating wordt er een fluorpolymeerproduct op de ruit geplaatst. Hierdoor zal het water wat op de voorruit terecht komt niet langzaam naar beneden druipen, maar samen parelen en wegrollen. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw Nano coating.
Voor het maken van een afspraak voor het blinderen van uw autoruiten raden we aan om eerst via onze handige online tool te bepalen welk type autoruitfolie u nodig heeft en vervolgens via diezelfde tool de afspraak te maken. Klik hier voor meer informatie of reserveer direct uw autoruitfolie.
De kosten voor Bosch ruitenwissers zijn € 59,- per set inclusief gratis montage.
Als u nieuwe ruitenwissers koopt, dan wilt u wel zeker zijn van kwaliteit. Carglass® plaatst daarom altijd ruitenwissers van Bosch. Deze ruitenwissers zijn in staat om de vorm van elk type voorruit perfect te volgen, waardoor u een optimale wisdruk ervaart. Daarnaast zijn deze ruitenwissers beter bestand tegen wisselende temperaturen, waardoor de ruitenwissers langer meegaan.
Contact opnemen

Contact klantenservice
U kunt ons bellen 088-0406123. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Autoruitschade in het buitenland?
Carglass® helpt u graag.
Via het telefoonnummer +31(0)88-0406406 regelen onze service adviseurs alles voor u.

Vestiging in de buurt
Carglass® heeft 56 service centers verspreid door heel Nederland. Hierdoor is er altijd een vestiging bij u in de buurt.